1515
Annons

Huvudägare fortsätter köpa aktier i Alteco Medical

Anders Althin har den 19 maj köpt ytterligare 100 000 aktier i Alteco Medical där han är styrelseledamot och huvudägare.

Aktierna köptes till kursen 1,20 kronor per aktie, till ett totalt pris av 120.000 kronor. Affären gjordes på Aktietorget. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Anders Althins bolag Esalp Invest ägde 39,0 procent av kapital och röster i Alteco Medical per den 31 mars, enligt ägarbilden på Aktietorgets hemsida.

Han har därefter rapporterats för köp av 500.000 aktier i Alteco.

Innehåll från Ohlssons ABAnnons

Koncernchefen: Hållbar avfallshantering gynnar både miljö och ekonomi

Med hållbarhet som ledstjärna hjälper Ohlssons företag, industrier, kommuner och privatpersoner att bli mer hållbara. Företaget bedriver insamling av avfall i 35 kommuner runtom i Sverige och har målet inställt på att bli den ledande aktören inom renhållning.

Christer Ohlsson startade företaget för 24 år sen då han såg en förändrad inställning till miljö och hållbarhet. Idag har företaget utvecklats till en framgångsrik koncern som bland annat tilldelats Dagens Industris Mästargasell. 

– Vi brinner för det cirkulära samhället och vi får inte slösa bort våra resurser. Befolkningen blir större och större och vi konsumerar mer och mer. Då är det viktigt att vi tar hand om det avfall som blir och behandlar det som en råvara i stället för att bara slänga bort det, förklarar Christer Ohlsson som fortfarande är verksam som koncernchef i Ohlssons Invest med cirka 800 anställda.

Lång erfarenhet 

Det är många aspekter som måste tas hänsyn till för att få en så hållbar avfallshantering som möjligt. Allt från säkerhet, lagar och arbetsmiljö till miljö och ekonomi påverkar hanteringen.

– Med vår långa erfarenhet i branschen har vi koll på vilka regler och lagar som gäller när det rör avfall och återvinning. Vi arbetar proaktivt och långsiktigt för att gynna såväl miljön som våra kunder, säger Christer Ohlsson.

Kostnadseffektivt och enkelt

Kundbasen varierar från små till stora företag, från tillverkningsindustrier till byggbolag så det finns en stor erfarenhet av att effektivisera och hållbarhetsanpassa avfallshanteringen hos olika sorters företag. 

– Idag har de flesta företag och industrier kvalitets- och miljöplaner med mål som ska uppnås och följas upp. Vi hjälper till att analysera kundernas avfallsflöden och ger förslag på hur avfallshanteringen kan göras mer hållbar, kostnadseffektiv och enkel, säger Christer Ohlsson. 

I de egna återvinningsanläggningarna tas så mycket som möjligt tillvara och återanvänds. På uppdrag av Returpack samlar Ohlssons in pantförpackningar från butiker och föreningar i stora delar av landet för att sedan köra till återvinning.

ISO-certifieringarna säkerställer ordning och reda

Företaget är ISO-certifierade i miljö, arbetsmiljö och kvalitet vilket är viktigt för att kunna bedriva den här sortens verksamhet. Det är också ett kvitto på att hållbarhetsarbetet är systematiskt och i ständig utveckling.

– Vi tittar på alla aspekter över hur vi kan vara optimalt hållbara i allt vi gör. Efterfrågan på hållbara tjänster har ökat kraftigt de senaste åren och vi har vuxit med den tid vi lever i. Och det går inte bara att snacka – vi måste leverera också, konstaterar Christer Ohlsson.  

Om Ohlssons AB
Ohlssons AB grundades 1998 och koncernen, Ohlssons Invest AB, omsätter idag ca 1,2 miljarder. Företaget har verksamhet i ett 30-tal kommuner i Sverige. Tjänsteutbudet består av avfallshantering, återvinning, transport och entreprenad. Under 2022 och 2023 utökar Ohlssons sitt verksamhetsområde i bland annat Halland, Skaraborg och Stockholm.

Läs mer på: ohlssons.se/hallbarhet 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Ohlssons AB och ej en artikel av Dagens industri

Na-Kd fördjupar samarbete med logistikbolag

Logistikbolaget Logent meddelar på lördagen att de är i slutförhandlingarna med e-handlaren Na-Kd om att bli dess driftpartner i Nederländerna. Parterna avser att signera ett femårigt samarbetsavtal inom kort.

Foto:Jesper Frisk

Logent ska ansvara för att etablera, starta upp och drifta Na-Kd:s nya lager i Duiven, enligt ett pressmeddelande. 

”Detta är en strategisk etablering för Logent Group på en av Europas största logistikmarknader. Satsningen ger oss en solid plattform för ytterligare tillväxt i Europa och ger oss möjlighet att förstärka servicen till både befintliga och nya kunder”, säger Mats Steen, vd för Logent, i pressmeddelandet. 

”Logent har varit en viktig partner till oss sedan 2019. Att ha en logistikpartner som tar ansvar för båda våra lager ser vi som en stor fördel”, säger Hanna Hellander, operativ chef för Na-Kd, i samma pressmeddelande. 

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera