1515
Annons

Hugo Boss vd:n: ”Det vi har uppnått är bara möjligt genom sociala medier”

Slips är det mest otrendiga man kan ha på sig just nu – i alla fall enligt Hugo Boss vd:n.

För affärsmän i hela världen är det tyska lyxvarumärket synonymt med kostymer och herrparfym.

Sedan Daniel Grieder klev på posten som vd har han hunnit skrädda om kostymen rejält.

”Framtidens kostym är mycket mer bekväm, du kan ­använda den när du vill. Du kan ut och vandra eller hoppa på en cykel. Du kan ta flyget och när du kommer fram är den inte skrynklig”, säger Daniel Grieder.
”Framtidens kostym är mycket mer bekväm, du kan ­använda den när du vill. Du kan ut och vandra eller hoppa på en cykel. Du kan ta flyget och när du kommer fram är den inte skrynklig”, säger Daniel Grieder.Foto:Bernd Weißbrod
Supermodellen Kendal ­Jenner är en av märkets nya profiler.
Supermodellen Kendal ­Jenner är en av märkets nya profiler.
Artisten Future gör också reklam för Hugo Boss.
NY KOSTYMLOOK. Som en del av Hugo Boss omstöpning av varumärket släpptes två modekampanjer under varumärkena Hugo och Boss i januari 2022. Bland många kändisar var den sydkoreanska skådespelaren Lee Min-ho en av frontfigurerna i kampanjen för Boss, det märke som ska rikta sig till ”millenials”.
NY KOSTYMLOOK. Som en del av Hugo Boss omstöpning av varumärket släpptes två modekampanjer under varumärkena Hugo och Boss i januari 2022. Bland många kändisar var den sydkoreanska skådespelaren Lee Min-ho en av frontfigurerna i kampanjen för Boss, det märke som ska rikta sig till ”millenials”.

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Visa allt som ingår

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Nostalgigodis på offensiven – de håller svenskt snask vid liv

Salt i sol, krokofanter, nickel, snusklubbor och Rigi mjölkchoklad kan väcka barndomens sötsaksminnen hos många.

Flera av de mest kända svenska varumärkena lever kvar – men ägarskapet har lämnat landet. Di mötte några godistillverkare som stannat kvar.

Di besöker Printzells Confectionary och Aroma.
Di besöker Printzells Confectionary och Aroma.

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 429kr/mån

spara
1090 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Visa allt som ingår

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag Dagens industri AB:s prenumerationsvillkor och bekräftar att jag tagit del av Dagens industris AB:s personuppgiftspolicy.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera