Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 322 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.
Ta del av villkoren
Full tillgång till di.se med nyheter och analyser
Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid
Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev
Betala som
Betalsätt
Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.
Dagens industri är en del av Bonnier News.
Ange ditt företags namn eller organisationsnummer för att hämta adressuppgifter. Hittar du inte ditt företag i sökresultatet? Vänligen ange uppgifterna manuellt.
Innehåll från InfobipAnnons
”Är man inte med på tåget riskerar man tappa kunder, rykte och tillväxt”
De som blir tonåringar i år är lika gamla som den allra första Ipaden och blir den första generationen som helt har vuxit upp i ett digitalt samhälle. Det dröjer inte många år tills de tjänar egna pengar och då kommer de vilja handla och kommunicera med företagen på sitt sätt, sömlöst och genom de kanaler de dagligen använder.
– Efter att ha vuxit upp i en helt digital värld med on-demand-teknik kommer det var en naturlig del av nästa generations vardag. Men redan i dag är det viktigt för företagen att finnas där kunderna finns. Det räcker inte med att vara tillgänglig på telefon eller mail, säger Åsa Larsson, Regional Partner Manager på Infobip, en global kommunikationsplattform som hjälper företag att kommunicera och bygga relationer med sina kunder i olika kanaler.
– Det är inte längre företagen som sätter ramarna för vart kommunikationen ska ske, den makten ligger i dag hos kunden. Företagen måste finnas där kunderna finns och kommunicera i de kanaler kunden vill kommunicerad som WhatsApp, Instagram, Messenger eller TikTok, säger Åsa Larsson.
Positiv kundupplevelse bygger lojalitet
Kommunikationsplattformen Infobip hade över 450 miljarder interaktioner förra året, en ökning med 30 procent från föregående år, vilket ger en tydlig indikation att det är så kunderna vill kommunicera.
– De flesta branscher är hårt konkurrensutsatta och är man inte med på tåget och bygger en bra kundupplevelse är risken stor att man tappar både kunder, rykte och tillväxt. När vi kommunicerar på ett personligt sätt med våra kunder bygger vi förtroende och lojalitet, förklarar Åsa Larsson.
Omedelbar återkoppling
Branscher som ligger i framkant vad gäller kundupplevelse, även kallat CX, är transport, ride-sharing och e-commerce.
– Utför man ett köp i dag förväntar man sig omedelbar återkoppling. Vi har en låg toleransnivå när det gäller att få svar och den kommer sannolikt vara ännu lägre inom ett par år, det måste företagen möta för att inte tappa kunder, menar Åsa Larsson.
Ökar affärsnyttan
Infobip samlar och integrerar alla kanaler i en och samma plattform för att underlätta interaktionen med kunderna. Det möjliggör också personaliserade budskap, automatisering och en förenkling av kommunikationen med kunderna för att skapa lojalitet.
– Bland våra kunder finns både stora och små företag i de flesta branscher. Vår uppgift är att hjälp dem övervinna komplexiteten i dagens konsumentkommunikation, säkerställa en kundfokuserad kommunikation och vara lyhörda och följsamma när det kommer till detta, säger Åsa Larsson.
Om Infobip:
Infobip är en global ledare inom omnikanalkommunikation. Med 70 kontor på 6 kontinenter och över 700 mobiloperatörskopplingar, interagerar man i dag med över 65 procent av jordens befolkning med sina tjänster.