1515

H&M-varumärke på väg att börja säljas externt

H&M:s varumärke & Other Stories är på väg att börja säljas även genom externa återförsäljare.

Det skriver den tyska branschtidningen Textilwirtschaft med hänvisning till icke namngivna källor.

Foto:KATHY WILLENS

Av artikeln framgår inte vilken eller vilka återförsäljare det handlar om. I ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt uppger H&M HM B +2,86% Dagens utveckling :s pressavdelning att diskussioner pågår kring att lansera flera av H&M-gruppens varumärken, varav & Other Stories är ett, på olika plattformar som Tmall, Zalando och Asos.

"Samarbeten med externa partners är ett av flera exempel på hur vi fortsätter vår digitala expansion med våra befintliga varumärken och hur vi gör våra varumärken ännu mer tillgängliga för en ännu bredare publik. Vi kan i nuläget inte kommentera mer i detalj", heter det i mejlet.

H&M säljer sedan tidigare varumärket Monki via onlineaktörerna Asos och Tmall och varumärket Weekday hos Zalando. Tidigare i år började också huvudvarumärket H&M att säljas på kinesiska e-handelsplattformen Tmall.

Vid det tillfället uppgav H&M att det fanns långtgående diskussioner kring att lansera övriga varumärken i H&M-gruppen på Tmall.

Enligt H&M:s halvårsrapport hade & Other Stories vid utgången av maj 62 butiker fördelat på 17 marknader samt e-handel på 15 marknader.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?