ANNONS:
Till Di.se

H&M lanserar nytt varumärke

  • Foto: H&M

H&M lanserar ytterligare ett varumärke – Afound. Det nya varumärket ska både sälja H&M:s egna varumärken och externa varumärken.

I samband med rapporten för det fjärde kvartalet meddelade H&M att bolaget startar sitt nionde varumärke, Afound. Klädjätten beskriver det nya varumärket som ett "style and deal hunting paradise" med rabatterade varor inom mode och livsstil.

Varumärket ska sälja både H&M:s egna märken, men också externa varumärken. 

"Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse", säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Butikerna kommer att lanseras både online och med fysiska butiker med början i Sverige, under 2018. Den första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm. Di rapporterade i januari om att H&M plötsligt stängt sin flaggskeppsbutik på Drottninggatan. Men nu står det alltså klart att Afound öppnar i lokalerna.

H&M har sedan tidigare linjerna H&M, H&M Home, Cos, Other Stories, Monki, Weekday, Arket och Nyden (som presenteras under våren 2018).

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies