ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

H&M lanserar ny kollektion med brittiskt varumärke

Klädjätten H&M har ingått ett samarbete den det brittiska varumärket Richard Allan, skriver bolaget i ett pressmeddelande. Den nya kollektionen kommer att börja säljas efter sommaren.

Modekedjan H&M har de senaste åren lanserat en mängd samarbetskollektioner. Nu är det dags igen, när bolaget har presenterat ett samarbete med det brittiska varumärket Richard Allan.

Bolaget grundades 1962 och är framför allt känt för sina scarfar med djärva och färgglada mönster. Richard Allan själv sålde bolaget 1989, men sedan 2014 är familjen återigen en del av varumärket eftersom Richards Allans dotter, Cate Allan, är kreativ chef.

”Swining London-eran på 1960-talet är ikonisk och en tid full av fantastiska mönster och en sprudlande känsla som känns väldigt nutida. Vi är väldigt upprymda över att samarbeta med en av de mest uttalade designerna från den här tiden”, säger Maria Östblom, designchef för damkollektioner på H&M.

Lanseras online och i utvalda butiker i början av september.

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies