Det är konsultbolaget Regi som i samarbete med bland annat affärstidningen Resumé genomför branschstudien Årets byrå. Över 150 byråer har anmält sig och tävlar i sammanlagt 15 kategorier. Vinnarna koras på en galamiddag i Stockholm.
”Fokus i Årets byrå är att mäta kundnöjdhet. Att vinna innebär att få ett kvitto för samarbetet byråerna har med kunderna men det är också en möjlighet att marknadsföra sig mot nya uppdragsgivare”, säger Regis vd Pia Grahn.
Här är hela vinnarlistan för 2019:
Content: Populate
Digital 7-25 miljoner kronor: IVEO
Digital 25-50 miljoner kronor: Awave
Digital 50+ miljoner kronor: Doberman
Event och brand experience 7-25 miljoner kronor: Ciceron Group
Event och brand experience 25+ miljoner kronor: Le Pacte
Media: Tre kronor Media
PR 7-25 miljoner kronor: Agency
PR 15+ miljoner kronor: New Republic
Reklam 7-15 miljoner kronor: Byn
Reklam 15-25 miljoner kronor: The Bond
Reklam 25-50 miljoner kronor: Ellermore
Reklam 50+ miljoner kronor: Forsman & Bodenfors
Varumärke och design 7-25 miljoner kronor: Söderhavet
Varumärke och design 25+ miljoner kronor: Silver