Annons

Halverad omsättning för Eatgood

Spotlight-listade Eatgood, som säljer en luftfriteringsmaskin, redovisar en omsättning på 1,5 miljoner kronor för det andra kvartalet (3,2).

Resultatet efter finansiella kostnader och intäkter uppgick till -0,5 miljoner kronor (-0,2). 

Affärer har skjutits upp men dessa kommer enligt bolaget förhoppningsvis återupptas efter att pandemiläget stabiliserats. 

”Under andra kvartalet kan vi konstatera att mer eller mindre alla våra marknader var nedstängda med undantag för Sverige och Grönland. Ordinarie säljarbete med kundbesök, demonstrationer av Lightfry, utställning på mässor, besök hos distributörer har kraftfullt begränsats till att hållas via telefon eller annan digital media”, skriver Eatgood i rapporten.

Det andra kvartalets har präglats av neddragningar av personalens arbetstid med 60 procent. 

Vad gäller utsikterna för bolaget nämner Eatgood att luftfriteringsprodukter för konsument har ”exploderat” och att det ligger rätt i tiden. Gällande den amerikanska marknaden betecknas potentialen som mycket stor. 

”Vi lägger i princip all energi där avseende aktiviteter och planering av aktiviteter för att omvandla dessa till försäljning och installationer”, skriver bolaget i rapporten. 


Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?