1515
Annons

Gåvorna ökar i takt med tillväxten

Försäkringsföretaget Euro Accident skänker pengar till Alzheimerfonden och Bris. Donationerna växer i samma takt som bolaget, i snitt med 20 procent per år.

Euro Accident har skänkt pengar till Alzheimerfonden och Bris sedan 2008. Då valde man att fokusera på två organisationer.
”Vi har valt att donera till organisationer som arbetar med det som inte går att försäkra. Vi kan inte skydda barn från att fara illa i samhället och därför vill vi stötta Bris i deras arbete. De finns alltid till hands för barnen”, säger Ulrika Sterner, sponsringsansvarig på Euro Accident.
”En demenssjukdom som alzheimer går inte heller att försäkra sig mot och personer som drabbas är väldigt sårbara. Vi såg att organisationerna låg på varsin sida om vår försäkringsaffär.”
Förra året fick Alzheimerfonden och Bris 115.000 respektive 60.000 kronor av Euro Accident.
”Det är många företag som har det så pass bra att man borde kunna vara med och stötta välgörenhetsorganisationer. Om man kan hjälpa andra att få det bättre så mår man själv också bra av det”, säger Ulrika Sterner.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?