Kassaflödet var -2,1 miljoner kronor (-3,8) och likvida medel var 12,1 miljoner kronor (20,4).
”En tydlig skillnad från tidigare kvartal är att införsäljningstiderna samt leveranstiderna kortats ned avsevärt. Långa kundprojekt och avtalsförhandlingar har gett långa säljprocesser och typiska leveranstid har tidigare legat om 12 – 16 veckor. Genom att nu ha standarderbjudanden och försäljning genom återförsäljare har vi kunnat korta ner både införsäljningsprocessen samt leveranstiden avsevärt”, skriver bolagets vd Märta Lewander Xu i delårsrapporten.
För 2022 ser bolaget segmentexpansion och geografisk expansion.
”Segmentexpansionen sker genom att lösningar för fler läkemedelsförpackningar inkluderas i vårt erbjudande, det vill säga att vi fördjupar läkemedelssegmentet. Expansionen sker även genom att vi påbörjar en resa mot livsmedelsmarknaden, där en plan kring hur vi effektivt och bäst ska nå den marknadens potential ska bli tydlig och kan börja sättas i verket. Den geografiska expansionen pågår och inkluderar fler återförsäljare och platser där vi finns representerade, men även att vi nu genom Vialarch enklare möjliggör för avtalskunder i andra världsdelar”, skriver vd som även lyfter fram återkommande intäkter i form av årlig service som ett växande segment.