1515

Fortsatt sug efter mat på nätet

Livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 23 procent under fjärde kvartalet 2016 jämfört med motsvarande period 2015. Totalt ökade livsmedelsförsäljningen på nätet med 30 procent under 2016, enligt ett pressmeddelande från Svensk Digital Handel.

Även om ökningen kan tyckas stor är den lägre än prognosen som spådde en ökning med 38 procent 2016. Att tillväxten var svagare än väntat tillskrivs främst att färdiga middagslösningar inte gick så bra som prognosmakarna trodde.

"När vi summerar helåret visar det sig att 2016 blev ytterligare ett år med stark tillväxt för den digitala mathandeln. Även om vi inte nådde den högt ställda prognosen är en årlig tillväxttakt på 30 procent bland de starkare i e-handeln", säger Jonas Ogvall, vd på Svensk Digital Handel enligt pressmeddelandet.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?