Försäljningsökning för Wesc under fjärde kvartalet

Klädmärket Wescs försäljningen ökade med 33 procent i det fjärde kvartalet 2020 jämfört med fjärde kvartalet 2019.

Det framgår av ett pressmeddelande.

”Bolagets försäljning har påverkats starkt av coronapandemin under 2020 men ser nu en försäljningsökning i fjärde kvartalet. Som tidigare kommunicerats visar även orderingången för våren 2021 på stora ökningar jämfört med samma kollektion 2020”, skriver bolaget och tillägger:

”Vi har fått in betydande värden i förorder för första halvan av 2021 vilket kommer att generera en signifikant försäljningsökning under perioden jämfört med samma period 2020”.


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?