1515

Företaget med störst medlemsklubb

Enligt en undersökning som gjorts på uppdrag av lojalitetsprogrammet Refunder har åtta av tio svenskar ett medlemskap i en kundklubb.

Undersökningen visar också att kvinnor mer benägna att gå med i kundklubbar.

Bild:Colourbox

Inte helt oväntat hamnar livsmedelsföretagen i topp när marknadsundersökningsföretaget YouGov har sammanställt vilka kundklubbar flest personer är medlemmar i.

”Vid valet av kundklubb ska man främst tänka på eventuella bindningstider, om det kostar något att vara medlem och hur mycket återbäring man som konsument får ta del av”, säger Victor Dahlborg, medgrundare till Refunder.

Behöver företaget pengar? Jämför företagslån till bäst pris (extern tjänst)

73 procent av de 803 tillfrågade personerna föredrar att medlemskapet är gratis. Undersökningen visar även att fler kvinnor än män är medlemmar för att få kontroll på sina utgifter. Näst efter det är det den höga bonusen som medlemmarna vill åt.

De allra populäraste kundklubbarna att vara medlem i är företag inom matvaruhandeln, klädbutiker och flygbolag. ICA, Coop och Apoteket ligger i topp. Kvinnor är överrepresenterade i medlemskap hos kläd- och matbutiker. Bland flygbolagen råder dock en jämnare könsfördelning.

”Vår undersökning visar att fler kvinnor än män är medlemmar i dessa program, vilket är ganska väntat. Det är bara att gratulera alla dessa kvinnor som därmed shoppar mer medvetet”, menar Victor Dahlborg.

https://infogram.com/lojalitetsprogram


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?