Annons

Europeisk offensiv i courtagekriget – fri USA-handel

Det Londonsbaserade fintechbolaget Revolut gör en europeisk offensiv och erbjuder kunder courtagefri handel med amerikanska aktier. 

Foto:TT

Det framgår av ett pressmeddelande från Revolut. 

Erbjudandet, som även riktar sig mot svenska kunder, gäller i ett första steg bolagets så kallade "Metal"-kunder och avser 300 aktier på New York-börsen och Nasdaq. 

Ett så kallat "Metal"-abonnemang kostar cirka 140 kronor i månaden och då ingår 100 courtagefria köp per månad. 

Kunder med billigare tjänstepaket kommer "inom kommande veckor" också erbjudas courtagefri handel, dock med skarpare begränsningar. Bolaget utlovar även tillgång till fler marknader och investeringsprodukter "inom en snar framtid".   

Revolut, som grundades 2015 och som via digitala lösningar vill utmana de traditionella bankerna på en rad områden, har 6 miljoner användare i Europa, enligt bolagets egna uppgifter.

Innehåll från MyntAnnons

Redovisningsbyrån tog digitalt kliv – “Sparar tid för oss och kunderna”

Alexandra Baresso, redovisningskonsult på Elite Accounting.
Alexandra Baresso, redovisningskonsult på Elite Accounting.

Istället för att lägga tid på att manuellt knappa in kvitton gick den svenska redovisningsbyrån över till automatiserade rutiner och processer. Med hjälp av en digital allt-i-ett-plattform frigör de nu tid och resurser både för sig själva och för sina kunder.

– I min roll som redovisningskonsult sitter jag ner med varje bolag individuellt och ser över vilka processer vi kan effektivisera. Där ser vi nästan alltid att det finns ett stort behov av att effektivisera just kvittoredovisningen, säger Alexandra Baresso som är redovisningskonsult på Elite Accounting.

Realtidskoll på redovisningen

Till sin hjälp använder byrån fintechbolaget Mynt, som erbjuder en allt-i-ett-plattform för utgiftshantering och bokföring. Med hjälp av smarta företagskort som skickar kvitton direkt in i bokföringen ges full insikt och kontroll över allt som spenderas, i realtid. Direktintegrationer med marknadens ledande bokföringssystem gör det till en smidig lösning, menar Lucas Lindholm, som är VD på Elite Accounting:

– Mynt sparar tid för oss, men även för våra kunder, då inte vi behöver sitta och knappa in kvitton manuellt. Kvitton kan smidigt och enkelt fotas, skickas in och så hamnar de direkt i bokföringen.

”Hjälper oss att göra det vi faktiskt ska göra”

Genom att digitalisera redovisningen kan Elite Accounting minska antalet arbetstimmar som läggs på administration och istället lägga större fokus på att skapa mervärde för kunderna. Det uppskattas från båda håll.

– Mynt hjälper oss att göra det vi faktiskt ska göra – det som våra kunder vill att vi gör, vilket är att lägga tid på det som kommer främja deras verksamhet bäst. Tjänsten har hjälpt oss att spara tid och pengar, men framförallt att positionera oss som en modern redovisningsbyrå, säger Alexandra Baresso.

Nyfiken på Mynt? Besök mynt.com för mer information.

Mer från Mynt

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Mynt och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera