EU-finansiering till Saltx

First North-listade Saltx har tilldelas ytterligare 15 miljoner kronor i finansiering från Innoenergy, som ingår i European Institute of Innovation and Technology.

Pengarna ska användas för att snabba på lanseringen av Saltx Heatboost-lösning på den europeiska marknaden.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Projektet fick i december förra året 20 miljoner kronor i finansiering från EU-kommissionens Horizon 2020-program.


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från BNP paribas cardifAnnons

Partnerskap med fokus på kundvärde och lokal expertis

Christoffer Hofling, Jacques Faveyrol och Phoebe Sheils på BNP Paribas Cardif.
Christoffer Hofling, Jacques Faveyrol och Phoebe Sheils på BNP Paribas Cardif.

Försäkringsjätten BNP Paribas Cardif finns över hela världen samtidigt som de är experter lokalt och har funnits på den nordiska marknaden i 20 år. De 125 anställda på kontoren i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn och Oslo arbetar kontinuerligt med att hela tiden ligga i framkant och hitta nya lösningar för att stärka samarbeten och kundvärden.

BNP Paribas Cardif jobbar enligt en b2b2c-modell, vilket innebär att det alltid finns en partner som mellanhand och att slutkunden är deras gemensamma. Med en kombination av expertis, engagemang och teknologi skapar och utvecklar de tillsammans med sina partners produkter och tjänster som genererar ett mervärde till partners totalerbjudande.

– Nyckeln till framgång är våra partnersamarbeten som bygger på stort ömsesidigt förtroende och gemensamma fokus på kundvärde och kundupplevelse. Vi har ett enormt fokus på hur vi kan supportera våra partners att uppfylla sina strategier. Genom bolagets lokala expertis, med alla funktioner på plats i Norden och med en nordisk IT-plattform, har vi möjligheten att alltid anpassa lösningarna till respektive partners förutsättningar. Det lokala fokuset gör dessutom att vi hela tiden har fingret på pulsen och anpassar verksamheten efter hur samhället ser ut och utvecklas, säger Christoffer Hofling, ansvarig Partner Experience.

– I Norden har vi generellt sett kommit långt i den digitala utvecklingen. Det ställer krav på oss i koncernen att hänga med och ligga i framkant digitalt, säger Jacques Faveyrol, vd, BNP Paribas Cardif.

Kunden i fokus

Tillsammans med sina partners är visionen att skapa ekonomisk trygghet och mervärde för privatpersoner. 

– En försäkring är en produkt man köper men som man hoppas aldrig behöver användas. Men när olyckan väl är framme så är det enormt viktigt att kunden alltid ska känna sig trygg och att kundupplevelsen är positiv, säger Phoebe Sheils, Customer Experience Expert.

Mycket av arbetet kring kundupplevelsen handlar om att göra det enkelt och smidigt. Ett sådant exempel kan vara kommunikationsinsatser som klarspråksanpassning eller digitala verktyg som skadeportalen, där kunden kan anmäla sin skada direkt i telefonen och fota de dokument som behöver laddas upp. Inga pappersblanketter eller långa telefonsamtal behövs. 

– I en utsatt situation ska kunden behöva göra så lite som möjligt och därför vill vi göra det enkelt, säger Phoebe.

Rätt kompetens på rätt plats

Marknaden förändras snabbt och digitaliseringen sker i en rasande fart, inte minst som ett resultat av pandemin då behovet av digitala lösningar ökat dramatiskt. Samtidigt har också intresset och medvetenheten kring BNP Paribas Cardifs produkter ökat. De ser en enorm potential på den nordiska marknaden och investerar kraftigt i teknologi för att kunna möta framtidens behov.

– Vi har personer med rätt kompetens på rätt plats, personer som känner till marknaden, hur kunderna tänker och vilka behov de har, avslutar Jacques.

Fakta

BNP Paribas Cardif grundades år 2000 och utgör försäkringsgrenen av den internationella bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster.

Läs mer på https://bnpparibascardif.se/ 

 

Mer från BNP paribas cardif

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med BNP paribas cardif och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?