1515

Essitys vd brottas med dyr massa och hårdnackade kunder

De rekordhöga massapriserna har överraskat många. För Essity betyder det hårt prishöjningsjobb, större omstruktureringar och tillfälligt lägre marginaler – men också goda chanser när nu kartorna börjar ritas om i Europa och Kina.

För Di berättar hygien- och hälsovårdsbolagets vd Magnus Groth hur.

BYTTE FOKUS. För ett år sedan trodde Essitys vd Magnus Groth, och många med honom, att massapriserna skulle falla under 2017 – men det blev tvärt om. Nu kämpar han för att föra över prishöjningarna på kunderna, men det är lättare sagt än gjort
BYTTE FOKUS. För ett år sedan trodde Essitys vd Magnus Groth, och många med honom, att massapriserna skulle falla under 2017 – men det blev tvärt om. Nu kämpar han för att föra över prishöjningarna på kunderna, men det är lättare sagt än gjortBild:Evelina Carborn

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?