1515

Electrolux private label-försäljning i USA ned 25 procent

Electrolux försäljning av produkter under återförsäljares egna varumärken (private label) i Nordamerika sjönk med ungefär 25 procent i det andra kvartalet.

Det sade Electrolux vd Jonas Samuelson på onsdagens rapportpresentation.

Trots att marknadsefterfrågan på vitvaror i Nordamerika steg med 5 procent i det andra kvartalet backade Electrolux organiska försäljning i regionen med 2,4 procent och i onsdagens rapport pekade bolaget på lägre private label-försäljning.

Enligt Jonas Samuelson står nu private label för 13-14 procent av Electrolux totala försäljning i Nordamerika.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?