Nettoomsättningen nästan halverades till 3,6 miljoner kronor (7,1).
Trots att försäljningen var långt under året innan så är trenden positiv och visar att marknaden håller på att återhämta sig, uppger Doxas vd Henrik Nedoh i delårsrapporten.
Rörelseresultatet backade till -2,5 miljoner kronor (-0,2) i kvartalet.
”Vi lämnar en väldigt tuff tid bakom oss och ser positivt på framtiden. Vår försäljning har visat på en återhämtning och våra distributörer är igång igen. Lanseringen av våra nya produkter kommer att bli viktig för vår tillväxt under 2021”, skriver Henrik Nedoh.
Bolaget försätter att utveckla fler bioaktiva och biokompatibla dentala förbrukningsvaror i nära samarbete med sina strategiska partners, uppger han.
”Vi kommer även under 2021 att prioritera vår huvudmarknad USA och i nära samarbete med Hakusui utveckla Ceramir på den japanska marknaden. Vi har nu en portfölj av Ceramirprodukter som gör att jag ser positivt på våra möjligheter att ta nästa steg och öka tillväxttakten under 2021 jämfört med tidigare år”, skriver Doxa-chefen.
Doxa-aktien var efter en halvtimmes handel på fredagen ned 0,9 procent på handelsplattformen Nasdaq First North.