ANNONS:
Till Di.se
Fastighet

Di TV sänder live från Business Arena i Umeå

Di TV gör ännu en satsning på livesändning från fastighetskonferensen Business Arena. 

Dessutom sätter kanalen rekord med 2,6 miljoner startade strömmar förra veckan. 

På onsdag intar Business Arena Umeå och Di TV, med programledaren Jon Åsberg, är på plats för att rapportera live om allt det senaste inom fastighetsbranschen. Bakom evenemanget, som senast hölls på Waterfront i Stockholm, står tidningen Fastighetsnytt.

”Nu samlar vi över 900 personer som vill vara med att utveckla norra Sverige. Det finns en enorm potential och drivkraft i regionen och den inledande diskussionen kommer att handla om hur Norrland som varumärke ska kunna stärka sin position”, säger Johan Zetterstedt, vd för Fastighetsnytt.

På scen står bland annat tidigare vice statsminister Maud Olofsson (C) för ett panelsamtal om tillväxt och riksdagsledamoten Emil Källström (C) och Mikael Berglund (S), bostadsnämndens ordförande i Umeå, kommer ha ett samtal om bostadspolitik.

Den som följer Di TV:s livesändning får även chansen att ta del av intervjuer om läget på bostadsmarknad och framtidens stadsutveckling med bland annat Jan-Erik Höjvall, vd för Amasten Fastighets, Arvid Lindqvist, analyschef på Catella, och Lena Söderlund, generaldirektör för Sveriges Geologiska Undersökning.

Det är fjärde gången som Business Arena hålls i universitetsstaden Umeå, men första gången som Di TV är med för att ge hela Sveriges näringsliv en inblick i det senaste från norr.

”Det betyder oerhört mycket på flera sätt att Di TV sänder live. Dels lyfter det vår bransch för en bredare sektor och ger extra glamour till dem som är på plats, men absolut viktigast är att vi kan vara med och bidra till att sätta den här regionen på kartan för hela det svenska näringslivet”, säger Johan Zetterstedt.

Parallellt sätter Di TV, som görs i samarbete med Expressen TV, nya tittarrekord. Förra veckan uppgick antalet startade strömmar till 2,6 miljoner - ett resultat av starka format och fortsatt fokus på en orolig börs. 

”Det är väldigt glädjande att tittarna fortsätter ta till sig rörlig bild. Vi ser ett starkt intresse för klassiska Di-ämnen nu och gör verkligen allt för att leverera affärsnytta på alla våra plattformar”, säger Lotta Edling, chefredaktör för Di.

”Börsoro, turerna kring danska TDC, H&M:s allra första kapitalmarknadsdag och ett ökat fokus på distribution av Di TV gjorde att fler tittade på Sveriges enda ekonomi-tv-kanal. Och samarbetet mellan Di och Expressen TV kommer snart utvecklas med ännu fler program i Di TV”, säger Expressens chefredaktör Thomas Mattsson.

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies