1515

Di TV nominerat till prestigefullt pris

Di:s stora tv-satsning Di TV nomineras till prestigefyllda priset Årets Dagstidning, klassen Ljud & Bild.
”Väldigt roligt. Di TV är resultatet av mångas hårda engagemang och arbete det senaste året. Vi är stolta, ödmjuka och ärade inför att få den här nomineringen”, säger Lotta Edling, chefredaktör för Di.

Anna Ekelund, programledare på Di TV.
Anna Ekelund, programledare på Di TV.Bild:Olle Sporrong

Nya tittarrekord vecka efter vecka, samarbeten med Expressen TV och CNNMoney och på onsdagen nominerat till prestigefyllda priset Årets Dagstidning i kategorin Ljud&Bild.

”När de ekonomiska hjulen går på högvarv är behovet av snabbfotad och kvalitativ affärsjournalistik som störst. Genom unika samarbeten, både vad gäller innehåll och spridning, kan (DiTV) bevaka presidentval och världskonferenser likväl som rapportsläpp, och ändå tillfredsställa sin snudd på nördiga publiks krav på djup och substans. Balansen mellan instrumentell och lättillgänglighet blir som en perfekt ihopsatt aktieportfölj”, motiverar juryn Di TV:s nominering.

”’Att bli jämförd med en ’perfekt ihopsatt aktieportfölj’ är ju fantastiskt”, säger Lotta Edling, Di:s chefredaktör.

”Nyckeln till Di TV:s snabba framgång är att vi lyckats skapa format som verkligen fungerar. Allt från livesändningar kring klassiska nyhetslägen – som när Ingvar Kamprads bortgång meddelades – till Börsmorgon med tunga näringslivsmakthavare som gäster och initierade Ekonomistudion och Världens Affärer om politik, globala affärer och makrotrender”.

”Det är ett kvitto på att vårt hårda arbete uppskattas”, säger Björn Rundström, redaktionschef på Di TV om att kanalen på mindre än ett halvår etablerat sig som Sveriges ledande ekonomi-tv-kanal.

Expressen, som Di samarbetar med bland annat genom Di TV och Dina Pengar, är även nominerade i Ljud & Bild-kategorin för tv-satsningen Skidsnack. Därtill är Expressen-medarbetaren Kenneth Eriksson, som också varit delaktig i satsningen på Di TV, nominerad i kategorin Årets Utvecklare för att ha skapat nya plattformar och ”långsiktiga intäkter” till kvällstidningen.

Thomas Mattsson, chefredaktör för Expressen, säger:

”Online-tv är den snabbast växande mediegenren och med Di TV har två mediehus, Di och Expressen, skapat både nytt innehåll och nya affärer. Det här är ett samarbete som gör tittarna bättre informerade och som visar att man kan utveckla nytt med stor respekt för olika varumärken och företagskulturer.”

Bonnier News Brand Studio, som producerar kommersiellt innehåll för bland Bonnier News där Di. Expressen, DN och HD/Sydsvenskan ingår, är nominerade i Årets Affär-kategorin.

”Otroligt roligt med nomineringen, och speciellt i en så prestigefylld kategori som Årets Affär. 2017 var året då vi tog kommersiell storytelling till en ny nivå, genom VR, den första native drama tv-serien och vårt unika samarbete med Nordea och Di TV. Vår vision är glasklar - vi ska bli bäst i världen på det vi gör. Det är en ära att det uppmärksammas i tävlingen Årets Dagstidning”, säger Anna Arvidsson, chef för Bonnier News Brand Studio.

Mediegalan Årets Dagstidning arrangeras varje år av branschorganisationen TU – Medier i Sverige och äger rum på Berns i Stockholm den 12 april. 


Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?