1515

Di Trader flyttar in på nya snabbare di.se

Nu flyttar Di Trader in på nya snabbare di.se. Alla som är intresserade av finansmarknaden hittar därmed både marknadsdata och tjänster som att bygga sina egna portföljer eller sina egna bevakningslistor på ett och samma ställe.

Och självklart med tillgång till Di:s exklusiva beslutunderlag som nyheter och analyser.

Under det senaste året har vi arbetat med att bygga om våra börssidor under huven för en snabbare och bättre användarupplevelse. Nu tar vi nästa steg och flyttar in sajten Di Trader på den nya plattformen.

Förutom en modernare miljö så samlas nu all marknadsinformation och alla marknadstjänster på ett och samma ställe på di.se

”Börs och marknad är en central del av Dagens industri och vi vill hela tiden erbjuda det bästa beslutsunderlaget för att hjälpa våra användare att fatta bättre ekonomiska beslut – oavsett om det är i deras yrkesroll eller privat”, säger Peter Fellman, chefredaktör Dagens industri och affärschef Di-gruppen.

För dig som använder Di Trader i dag innebär det att du hittar all marknadsdata för börs, valutor, råvaror, räntor och fonder på di.se/bors samt att dina existerande portföljer och bevakningslistor automatiskt flyttas med och återfinns på di.se/trader. 

Som ny användare av våra börstjänster kan du nu både bygga upp dina egna fiktiva portföljer med aktier, fonder och andra värdepapper samt skapa dina egna listor med värdepapper som du är intresserad av att på ett enkelt sätt följa utvecklingen för.

Båda tjänsterna är verktyg som spar tid och hjälper investerare att på ett överskådligt sätt följa utvecklingen för nuvarande eller potentiella innehav. Till exempel kan den som har sina placeringar på flera olika ställen här enkelt få en samlad överblick och samtidigt ha tillgång till alla relevanta nyheter och analyser om såväl makro som börsen och enskilda aktier.

”Att nu samla allt på ett ställe med bättre funktionalitet ger oss en bra plattform att utveckla våra tjänster framåt. Att knyta vårt innehåll ännu närmare vår marknadsdata samt att investera ännu mer i rådgivande material runt börs och marknad är två centrala områden”, säger Cecilia Schramm, redaktionschef Dagens industri. 

Då vi löpande kommer att utveckla börssidorna på di.se vill vi gärna veta vad du som användare tycker, så skicka feedback och idéer till feedback@di.se.


Innehåll från SalesforceAnnons

”Techbolagen visar vägen för tillverkningsindustrin”

Tillverkningsindustrin rymmer stora skillnader i fråga om digitaliseringsgrad, visar en ny rapport som avslöjar vad som kännetecknar vinnarna post-covid. ”Ser en tydlig klyfta”.

Pandemin har tvingat nio av tio tillverkningsföretag att ställa om radikalt och ta fram en ny strategi för att lyckas framöver. En ny studie som Salesforce genomfört globalt bland 750 beslutsfattare visar på stora skillnader inom teknikutveckling och digitalisering. Vissa lyckas bättre än andra. De företag som anser sig ha kommit längst har det gemensamt att de satsar på ökad tjänstefiering, flyttar verksamheter till molnet och anammar nya sätt att interagera med sina kunder. 

Ladda ned Trends in Manufacturing 

De som släpar efter riskerar att hamna ohjälpligt på efterkälken när samhällen gradvis öppnar upp igen, varnar experter.

– Vi ser en tydlig klyfta mellan de tillverkningsföretag som framtidssäkrat sin verksamhet och de som fortfarande kämpar med att förhålla sig till turbulenta marknader och hastigt skiftande förväntningar hos medarbetare, partners och kunder. Fler tillverkningsföretag borde låta sig inspireras av framgångsrika techföretag på områden som flytt till molnet, ökad automatisering och att skapa digitala kundupplevelser. Allt det ökar förutsättningarna att lyckas post-covid, säger Cindy Bolt, ansvarig för industriföretag vid Salesforce.

Rapporten visar entydigt att de förändringar som pandemin medfört är här för att stanna. Det gäller framför allt inom försäljning och kundservice, menar närmare sex av tio tillfrågade. Många pekar på att möjligheten att göra träffsäkra prognoser på snabbrörliga marknader hindras av bristande transparens och begränsad tillgång till data, men även av silotänkande. Hela åtta av tio menar att det är svårt att utvinna den data man verkligen skulle ha nytta av ur föråldrade legacy-system.

Bättre prognoser

De enskilt viktigaste prioriteringarna för de kommande två åren är enligt nio av tio svarande ökad processeffektivitet och förbättrade efterfrågeprognoser med hjälp av digitala redskap. Över hälften av ser migration av planeringsprocesser till molnet som en kritisk framgångsfaktor. De chefer som säger sig vara ”mycket väl förberedda” för framtiden har redan flyttat till molnet. 

Ökad tjänstefiering för att diversifiera och säkra sina intäkter från flera källor är den strategi som flertalet (86%) av de företag som ser sig som framtidssäkrade satsar på. Det handlar om att paketera produkt, support, mjukvara och kringtjänster i ett gemensamt erbjudande och en ny affärsmodell.

Den digitala klyftan av idag går mellan tillverkningsföretag som anser sig vara redo för framtiden och de som inte är det. De som anser sig vara bättre rustade har system och teknologi på plats för att hantera kommande år, konstaterar Salesforces Sverigechef Dan Bjurman:

– De svenska företag som redan var mer digitaliserade, eller som lyckades göra denna omställning fort, har stått emot pandemins effekter bättre och i vissa fall även lyckats bättre än förut. Användningen av kunddata i beslutsprocessen samt digitala verktyg för att hantera kundkontakten och den hemmajobbande personalen har haft en tydlig positiv effekt och belyser hur viktigt det är att ha en modern, digitaliserad verksamhet som fattar beslut baserat på data, samt att det är otroligt viktigt att vara flexibel och anpassningsbar.

Ta del av Salesforce senaste rapport Trends in Manufacturing eller läs mer om Manufacturing Cloud här. 

Är du intresserad av mer inom Salesforce Manufacturing, besök: 

IDC Report: Benefits of a Collaborative S&OP Process 

Future of the Manufacturing Industry 

Customer 360 Playbook for Manufacturers 

Mer från Salesforce

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Salesforce och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?