Enligt senaste Orvesto Konsument ökade Dagens industris totala räckvidd till 614.00 läsare, en uppgång med 18,5 procent. Lyftet innebär att Dagens industri ökar mest i svensk press.
Digitalt steg läsningen till 418.000 läsare, en uppgång på hisnande 33,5 procent från förra mätningen. Även räckvidden för papperstidningen ökar något, vilket gör Dagens industri unik i svensk press där tidningsläsandet generellt viker kraftigt för de stora morgontidningarnas tryckta upplagor.
Just nu är läget i ekonomin både högintressant och väldigt utmanande för både privatpersoner och företag. I det läget är vår journalistik viktig som nyhetskälla och som beslutsunderstöd för våra läsare
På Dagens industri har vi i vår publicistiska idé att vi ska sätta agendan för det svenska näringslivet genom en granskande journalistik.
Vi ska också vara en ständigt uppdaterad nyhetskälla för affärsinformation och genom våra analyser och rådgivande journalistik ge beslutsunderlag till våra läsare i yrket och privat.
På så sätt vill vi bli en del av våra läsares framgång.
Under det senaste året har vi ökat våra investeringar i vårt redaktionella innehåll med drygt 10 Mkr, bland annat i form av ökad aktiebevakning, fördjupad täckning av de stora frågorna i Europa och den ökade brottsligheten i samhället son tyvärr slår mot både företag och samhälle.
Vi har även investerat mycket i vår digitala läsupplevelse - en resa som fortsätter med full kraft under 2023.
Med de satsningarna i ryggen är det därför oerhört glädjande att Dagens industri ökar räckvidden i den senaste mätningen från Orvesto.
Uppskattningen från allt fler läsare är det finaste priset vi kan få.
Jonas Jonsson, redaktionschef Dagens industri