ANNONS:
Till Di.se

Di mot strömmen i Orvestoundersökning

  • Foto: Joey Abrait
  • Peter Fellman, chefredaktör och ansvarig utgivare på Dagens industri. Foto: Amanda Lindgren

Dagens industri fortsätter att växa och ökar sin räckvidd med 4 procent samtidigt som de flesta andra dagstidningar tappar i räckvidd. Det visar nya siffror från Orvesto Konsument.

 ”Det är ju naturligtvis alltid roligt när läsarna uppskattar det vi arbetar så hårt för varje dag”, säger Peter Fellman, chefredaktör och ansvarig utgivare.

Dagens industri når ut till 497.000 läsare. Det är den totala räckvidden enligt färska siffror från Orvesto Konsument. Total räckvidd innebär att hänsyn tas till både digital läsning och läsning av papperstidningen Dagens industri, som når 326.000 läsare, vilket är en ökning av räckvidden med 4 procent jämfört med motsvarande mätning hösten 2016.

Di:s helgmagasin Di Weekend noterar också en ökad räckvidd på 288.000 läsare jämfört med 285.000 vid den förra mätningen, medan det fördjupande magasinet Di Dimension ökar med 16.000 läsare och nu når 190.000.

”Jag är stolt att få arbeta med så många otroligt duktiga medarbetare som bevisligen gör Sveriges bästa och viktigaste ekonomijournalistik, vilket också visar sig att efterfrågan på vår journalistik fortsätter öka.”

”Nu ökar vi ytterligare fokus på affärsnytta för våra läsare genom nya och förbättrade tjänster som Morgonkoll och nya redaktionella roller”, säger Peter Fellman. 

På måndagen lanserades tjänsten Di Live som från tidig morgon till sen kväll bland annat rapporterar om de viktigaste nyheterna, löpande marknadsuppdateringar och omvärldsbevakning. 

I veckan kommunicerades även att Dagens industri och HD-Sydsvenskan planerar att starta en gemensam redaktion i Skåne, med syftet är att stärka dagens bevakning av näringslivet i regionen.

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies