1515

Detta händer torsdag 11 maj

Dagens viktigaste hållpunkter i affärsvärlden.

RAPPORTER

STOCKHOLMSBÖRSEN

- Sweco (kl 7.20), Scandi Standard (kl 7.30), B3IT (kl 8.00), FM Mattsson (kl 8.00), Nibe (kl 8.00), Odd Molly (kl 8.00), Intellecta (kl 8.05), Image Systems (kl 8.30), Addtech (kl 12.00), Boule Diagnostics (kl 12.00), Actic (kl 13.30), Balder (kl 14.00), Björn Borg (kl 17.30), Africa Oil (efter kl 22 ), Trention (före börsöppning)

NGM

- Guideline Geo

FIRST NORTH

- Starbreeze (kl 8.30), Scandbook (kl 15.00), Addvise, Arocell, DDM Holding, Doxa, Drillcon, Generic, JLT, Kentima Holding (före börsöppning), Lidds, Lightlab, Mackmyra, Maxfastigheter, Moment Group, Saniona, Simris Alg, Transtema, Volati

AKTIETORGET

- Synact Pharma

ÖVRIGA NORDEN

- Maersk (ca kl 8.00), PGS (kl 8.00), Veidekke (kl 8.00), Prosafe (kl 8.30), Sampo (kl 8.30-9.00), Lerøy Seafood Group

ÖVRIGA UTLÄNDSKA

- Credit Agricole (kl 7.00), Deutsche Telekom (kl 7.00), Telefonica (kl 7.30), Toyota (kl 8.00), BT Group, Schaeffler, Veon

STÄMMOR

- Actic, AHA World, Alimak, B3IT, Balder, Betsson, Björn Borg, Boule Diagnostics, Cell Impact, Confidence, CTT Systems, Dalsspira Mejeri, FM Mattsson, Generic, Genesis It, Genovis, Hifab, Image Systems, Intellecta, JLT, Karo Pharma, Lidds, Lightlab, Lucara Diamond, Maxfastigheter, Moment Group, Nibe, Odd Molly , Orasolv, Scandbook, Simris Alg, Starbreeze, Statoil, Synact Pharma, Synact Pharma, Transtema, Yara

 

BÖRS- OCH BOLAGSPRESENTATIONER

- Nordea: affärsområdespresentation i London, webbsänt kl 10.00-14.00

- B3IT: rapportpresentation kl 9.00

- Sweco: rapportpresentation kl 9.00

- Volati: rapportpresentation kl 9.00

- DDM Holding: rapportpresentation kl 10.00

- Odd Molly : rapportpresentation kl 10.00

- Scandi Standard: rapportpresentation kl 10.00

- Capacent: bolagspresentation hos Remium kl 12.00

- Lagercrantz: rapportpresentation hos Redeye kl 12.00

- Fast Partner: bolagspresentation hos Remium kl 14.30

 

EMISSIONER, BUD, BÖRSNOTERINGAR MM

- Instalco: beräknad första dag för handel på Stockholmsbörsen

- Secits Holding: första dag för handel på First North

 

EXKLUSIVE UTDELNING

- Billerud Korsnäs (4:30 kr), Bravida (1:25 kr), Byggmax (2:40 kr), Firefly (1:20 kr), H&M (4:90 kr halvårsvis ), Kinnevik (8:00 kr), Micro Systemation (2:20 kr), New Wave (1:35 kr), Peab (3:60 kr), Precio Fishbone (1:15 kr), Recipharm (1:50 kr), Scandic Hotels (3:15 kr), Softronic (0:50 kr), Telenor (4:30 nok i halvårsutdelning), Troax (3:75 kr), Veidekke (4:50 nok), Xano (4:50 kr)

 

ÖVRIGT BOLAG OCH BÖRS

- Lucara Diamond: specialauktion av stora diamanter

 

MAKROSTATISTIK

- Japan: bytesbalans mars kl 1.50

- SCB: småhusbarometern april kl 9.30

- SCB: KPI april kl 9.30

- Storbritannien: industriproduktion mars kl 10.30

- Storbritannien: NIESR BNP-estimat april kl 14.00

- USA: PPI april kl 14.30

- USA: nyanmälda arbetslösa v 18 kl 14.30

- USA: Bloomberg konsumentförtroende veckoindex kl 15.45

- Kina: nyutlåning, M2 april

 

CENTRALBANKER

- Riksbanken: direktionen sammanträder kl 9.00

- ECB: månadsrapport kl 10.00

- RB: obligationsköp kl 10.07

- BOE: räntebesked och inflationsrapport kl 13.00

 

MAKRO ÖVRIGT

- FI: konsumentskyddsrapport kl 8.00

- EU: kommissionens vårprognos kl 10.00

- RGK: resultat realobligationsemission kl 11.03

- Olja: Opec månadsrapport, publiceras vid lunchtid


Innehåll från GetacceptAnnons

E-signering hör till dåtiden - det här är framtiden för B2B försäljning

E-signering kan verka nytt, men faktum är att det funnits och använts flitigt i över tio år av företag över hela världen. E-signering är ett enkelt och smidigt sätt att signera offerter och avtal på distans - men det hjälper dig inte att driva kunddialogen och affären framåt på det sättet som krävs i dagens säljklimat, säger Samir Smajic, vd och grundare på GetAccept.

E-signering är ofta inkörsporten för att påbörja en mer digital säljprocess, och många tror att det är tillräckligt för att digitalisera sin försäljning. Vad data från den digitala säljplattformen GetAccept visar är att 50 procent av avtalen som skickas med e-signering faktiskt inte signeras. 

– Det här säger mig att 50 procent av affärerna fortfarande behöver drivas på ett mer effektivt sätt digitalt, och där räcker inte endast den digitala signaturen, förklarar Samir Smajic. 

Att nå avslut i en affär handlar om samma sak som det alltid har gjort - tillit, personliga relationer och en smidig köp- och säljprocess. Det senaste året har presenterat utmaningar i hur man bibehåller den personliga upplevelsen och engagemanget, när den största delen av affären sker i en digital miljö. 

– Det finns sätt att engagera och sticka ut även i en digital säljprocess. Tänk dig att du öppnar upp ett avtal, och det första som dyker upp är en video där din säljare pedagogiskt förklarar avtalet för dig innan du dyker in i det. Därefter får du upp en chatt, där din säljare uppmanar dig att ställa frågor direkt i chatten om du behöver. Självklart kommer jag uppleva den processen annorlunda, och mer personligt anpassad till mig, jämfört med att öppna en PDF i ett mail, säger Samir. 

Förutom video och chatt så handlar det också om att underlätta för kunden att köpa. Med GetAccepts dokumentspårning kan du se vem, eller vilka, som har gått igenom ditt avtal. Du kan även se vad varje person har tittat lite extra på, så att du enkelt kan bemöta deras eventuella frågeställningar i nästa dialog. Du har också möjlighet att skicka dina dokument via SMS, samt automatiskt påminna mottagaren om avtalet inte signeras.

Kombinerar man de här olika engagerande funktionerna i sin digitala säljprocess så visar statistik från GetAccept att du ökar din hit-rate med upp till 75 procent, jämfört med att bara skicka ett avtal via mail för ren e-signering. Det är tydligt att en personlig interaktion som skapar engagemang har stor effekt på antalet avslut, även digitalt.

Hela 85 procent av all försäljning kommer ske digitalt inom bara några år, så det handlar om att redan nu skapa förutsättningar för att kunna hantera den ökade efterfrågan på smidiga digitala sälj- och köpprocesser, och därmed fortsätta vara konkurrenskraftig. 

– Hoppar man inte på tåget nu, kommer det bli tufft. Många företag ligger redan i framkant och tar man inte detta på allvar nu, så riskerar man sin affär, avslutar Samir Smajic. 

GetAccept är ett säljverktyg som är gratis att använda - skapa ditt konto idag och testa själv! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?