1515

Detta händer tisdag 28 februari

RAPPORTER

STOCKHOLMSBÖRSEN

- Scandi Standard (kl 7.30), Serneke (kl 8.00), Trigon Agri (kl 8.00), Karo Pharma (ändrat datum från 16/2) (kl 8.30), Nordic Mines (kl 9.00), Kabe (kl 15.00), Karolinska Development (efter börsstängning), VBG (ändrat datum)

NGM

- Gold Town Games (kl 8.00-8.30), Arbona (ändrat datum fr 27/2 publ eft börsstängning), Concent (ändrat datum fr 23/2), IQS Energi Comfort, MVV Holding, Sensori, Three Gates

FIRST NORTH

- Clavister (kl 8.00), DDM Holding (kl 8.00), Oniva (kl 8.00), Polygiene (kl 8.00), Tobin Properties (kl 8.00), Expression Biotech (kl 8.30), Klaria Pharma (kl 8.30), Smart Eye (kl 8.30), Auriant Mining, Bimobject (före börsöppning), Brinova (före börsöppning), Delarka Holding, Dome Energy, Enviro (före börsöppning), GS Sweden, Karessa (före börsöppning), Mackmyra, Mindmancer, Misen Energy (lunchtid), Nexstim, Nordic Flanges Group, Pegroco, Saltängen Property, The Marketing Group (ändrat datum fr 15/2), Xbrane Biopharma, Xintela, Zinzino

AKTIETORGET

- Acrinova, Ambia Trading, Beowulf Mining, Bosjö Fastigheter, Community Entertainment (ändrat datum från 23/2), Consensus Asset Management, Dex Tech, Ecomb, Finepart, Genesis It, Homemaid, Josab, Mobile Loyalty, Mälaråsen, Play Hippo, Rootfruit, Safe at Sea, Sealwacs, Shortcut Media, Storytel, Transferator

ÖVRIGA NORDEN

- Höegh LNG (kl 7.00), BW Offshore (kl 7.30), Next Biometrics (kl 7.30), Frontline (vanl före börsöppning), Golden Ocean (före börsöppning), Nets, Seadrill (ändrat datum fr 23/2)

ÖVRIGA UTLÄNDSKA

- Hochtief, Prosegur (prel datum), Salzgitter

STÄMMOR

- Kone

BÖRS- OCH BOLAGSPRESENTATIONER

- The Marketing Group: rapportpresentation kl 9.00

- DDM Holding: rapportpresentation kl 10.00

- Scandi Standard: rapportpresentation kl 10.00

- Serneke: rapportpresentation kl 10.00

- Trigon Agri: rapportpresentation kl 10.00

- Kontigo Care: bolagspresentation hos Remium kl 12.00

 

BÖRSSTATISTIK

- Avanza: privatspararnas aktiehandel för febr

EMISSIONER, BUD, BÖRSNOTERINGAR MM

- Arise: anmälningstid i konvertibelemission inleds (avslutas 16/3)

- Irlab Therapeutics: första dag för handel på First North

MAKROSTATISTIK

- Japan: industriproduktion (prel) januari kl 0.50

- Japan: detaljhandel januari kl 0.50

- Storbritannien: GfK konsumentförtroende februari kl 1.00

- Frankrike: KPI (prel) februari kl 8.45

- Frankrike: BNP (prel) 4 kv kl 8.45

- Danmark: BNP (prel) 4 kv kl 9.00

- Österrike: BNP (def) 4 kv kl 9.00

- SCB: PPI januari kl 9.30

- SCB: handelsbalans januari kl 9.30

- SCB: BNP 4 kv kl 9.30

- SCB: löner privat och offentlig sektor december kl 9.30

- SCB: detaljhandel januari kl 9.30

- SCB: arbetskostnadsindex december kl 9.30

- Polen: BNP (def) 4 kv kl 10.00

- Italien: KPI (prel) februari kl 11.00

- Lettland: BNP (def) 4 kv kl 12.00

- USA: TRE veckostatistik kl 13.45

- USA: BNP (rev) 4 kv kl 14.30

- USA: handelsbalans varor januari kl 14.30

- USA: grossistlager (prel) januari kl 14.30

- USA: Redbook veckostatistik kl 14.55

- Belgien: BNP (def) 4 kv kl 15.00

- USA: S&P/Caseshiller husprisindex december kl 15.00

- USA: Chicago inköpschefsindex februari kl 15.45

- USA: hushållens konfidensindikator februari kl 16.00

- USA: oljelager (API), veckostatistik kl 22.30

CENTRALBANKER

- Ungern: räntebesked kl 14.00



Innehåll från GetacceptAnnons

Försäljning digitalt – kan ge upp till 30% högre hitrate

Att sälja digitalt kan lätt förknippas med en opersonlig säljprocess. Det blir svårare att visa vår personlighet, och offerten drunknar i en mailkorg tillsammans med minst tio andra. Så hur gör man för att inte bara klara av, utan till och med förbättra, sin försäljningsprocess när man säljer digitalt? 

– Det handlar om att hitta kommunikationskanaler som inte redan är mättade, säger medgrundaren av Vainu, Mikko Honkanen.

På Vainu har man tagit i bruk GetAccept i sina säljprocesser för att bättre kunna följa varje steg av säljprocessen via data - inte bara genom magkänsla. När de testade att skicka avtal både med och utan GetAccepts videofunktion, fick de högre stängningsfrekvens på de offerter som skickades med videopresentation. 

– Även om många vet att video är bra i alla möjliga sammanhang idag, är det ändå få B2B-bolag som nyttjar det. Därför är det en kommunikationskanal som gör det enkelt att sticka ut, menar Mikko Honkanen.

När Samir Smajic, VD och medgrundare av GetAccept, startade företaget 2015 så var det redan tydligt att digitalt var framtiden för B2B-försäljning. Sedan har utvecklingen gått snabbare än man räknat med.

– Att kunna ge en riktigt bra digital kundupplevelse, dubblar enligt McKinsey & Co sannolikheten för att stänga affären. Och det gör man inte genom att bara skicka en massa mail. E-signering är ett sätt att öka sin hitrate, men adderar man funktioner som engagerar, exempelvis chatt, video, en snygg paketering av sitt avtal och automatiska påminnelser, så ökar sannolikheten ännu mer.

Bland de som använder GetAccept så har de som använder fler engagerande funktioner i sina utskick upp till 30% högre hitrate, än de som endast skickar iväg ett avtal för e-signatur. Ingen vill ha en tråkig säljprocess, och kan man hitta sätt att göra den intressant och interaktiv kommer inte bara kunden bli nöjdare, utan du skapar också en snabbare och smidigare försäljningsprocess. 

– Det ligger kvar en gammal myt om att bolag inte är redo att börja arbeta såhär, och att det bara funkar på mindre affärer. Faktum är att data visar att 70% av företag är beredda att göra affärer upp till fem hundra tusen kronor i en onlinemiljö. En annan vanlig fördom är att kundens kund vill ha det på det traditionella viset. Men det är inte sant. Vi får ständigt kommentarer från våra kunder där de berättar om hur nöjda deras kunder blivit med det nya, förenklade sättet att signera avtal. Och det får våra kunder att se bra ut, säger Samir Smajic. 

Att komma igång med en mer engagerande digital säljprocess behöver varken vara tidskrävande eller svårt. I GetAccept har du allting samlat och får både översikt, automation och kommunikation i ett och samma verktyg. Att komma igång behöver inte ta mer än någon timme - även för det lite större säljteamet. 

Lär dig mer och boka en demo med GetAccept idag! 

Mer från Getaccept

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Getaccept och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?