1515

Detta händer fredagen den 3 mars

Här är dagens viktigaste hållpunkter.

RAPPORTER

STOCKHOLMSBÖRSEN
- Oasmia (kl 8.30)

AKTIETORGET
- Klick Data, Phase Holographic

STÄMMOR

- Karessa (extra), Senzime (extra)

BÖRSSTATISTIK

- Creades: presenterar substansvärde

EMISSIONER, BUD, BÖRSNOTERINGAR MM

- AHA World: sista dag för handel med teckningsrätt i företrädesemission

- Spintso International: första dag för handel på NGM Nordic MTF

EXKLUSIVE UTDELNING

- Dong Energy (6:00 dkk), Elekta (0:25 kr, andra del utav total utdelning om 0:50 kr), Wärtsilä (0:65 eur halvårsvis)

MAKROSTATISTIK

- Japan: arbetslöshet januari kl 0.30

- Japan: hushållskonsumtion januari kl 0.30

- Japan: KPI januari kl 0.30

- Japan: tjänste-PMI februari kl 1.30

- Kina: Caixin tjänste-PMI februari kl 2.45

- Tyskland: detaljhandel januari kl 8.00

- Silf/Swedbank: tjänste-PMI februari kl 8.30

- SCB: industriproduktion januari kl 9.30

- SCB: industriorder januari kl 9.30

- SCB: tjänsteproduktion januari kl 9.30

- SCB: restaurangindex januari kl 9.30

- Italien: tjänste-PMI februari kl 9.45

- Frankrike: tjänste-PMI (def) februari kl 9.50

- Tyskland: tjänste-PMI (def) februari kl 9.55

- EMU: tjänste-PMI (def) februari kl 10.00

- Italien: BNP (def) 4kv kl 10.00

- Storbritannien: tjänste-PMI februari kl 10.30

- EMU: detaljhandel januari kl 11.00

- USA: Markit tjänste-PMI (def) februari kl 15.45

- USA: ISM tjänste-PMI februari kl 16.00

CENTRALBANKER

- Fed: Jerome Powell talar om innovation vid Yale kl 18.15

- Fed: Stanley Fischer talar om Feds penningpolitiska beslutsfattande i New York kl 18.30

- Fed: Janet Yellen talar om de ekonomiska utsikterna i Chicago kl 19.00


Innehåll från Beyond RetailAnnons

AI ritar om kartan för marknadsföringsbyråerna

Många bolag är idag beroende av sina byråer för deras annonsering på Google och optimeringsarbetet kring kampanjerna utförs ofta av byråns konsulter helt manuellt. Nu finns det ett bättre sätt.

Nästa generation av sökordsmarknadsföring (SEM) är redan här. Genom att använda maskininlärning kan Beyond Retail ta reda på den bästa strategin för dig och lägga det till omedelbar handling, automatiskt.

Gamla byråmodellen är dyr för dig och lönsam för byrån

Byråerna har höga kostnader för sin personal som de behöver få ersättning för. Men de tar oftast väldigt mycket betalt för enklare manuellt arbete som inte är särskilt krävande eller kvalificerat och som utförs mycket snabbare och billigare av en robot. För att hålla nere kostnaderna anställer man ofta juniora konsulter helt utan erfarenhet av SEM, ger dem en kortare introduktion och sedan får de börja arbeta med ditt konto. Men på fakturan debiteras du oftast ändå ett arvode motsvarande en senior strateg.

Personberoende

Detta gör också att resultaten blir väldigt beroende av vilken konsult som sitter och manuellt optimerar kampanjerna. Duktiga konsulter går snabbt vidare och får mer strategiska arbetsuppgifter och lämnar då raskt över ditt konto till någon ny junior eller någon som inte visat tillräcklig kompetens för att ta nästa steg.

Ett bättre alternativ för SEM och performance marketing

Beyond Retail erbjuder en kombination av en AI-tjänst för optimering och en senior performance marketing specialist för strategi till en kostnad som ofta är betydligt lägre än hos de större SEM-byråerna. Låter det intressant? Hör av dig till oss idag!

Mer från Beyond Retail

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Beyond Retail och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?