Annons

Com Hem-kunder utan Discovery kan kräva ersättning

Com Hems kunder som de senaste dagarna inte kunnat se Discoverys utbud på grund av en avtalskonflikt mellan företagen, kan kräva både prisavdrag och hävning av sina abonnemang. 

Com Hem
Com HemBild:Hasse Holmberg

Men varje fall bedöms individuellt. Det säger Telekområdgivarnas vd Mattias Grafström i en intervju med Sveriges Radio.

Distributionsavtalet mellan de Com Hem och Discovery Networks har gått ut och tvisten handlar om att de inte kan komma överens om ett nytt avtal.

Kanalerna som det handlar om är Kanal 5, Kanal 9 och Eurosport. Telekområdgivarna ger rådet till konsumenterna att kontakta sin operatör, förmedlar Sveriges Radio.


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?