Brunell Livfors: ”Vi ser alla våra bolag som barn”

Med cirka 20.000 anställda, en omsättning ifjol på över 70 miljarder kronor och intressen i nästan alla handelns segment står handelskonglomeratet Axel Johnson mitt i branschens digitala transformation.
”Jag tror att det finns en fördel med att vara en fysisk butik, också”, säger koncernchefen Mia Brunell Livfors.

Mia Brunell Livfors har varit koncernchef för Axel Johnson, där Åhlens ingår, i knappt två år. Varuhuskedjan är satt under lupp.
Mia Brunell Livfors har varit koncernchef för Axel Johnson, där Åhlens ingår, i knappt två år. Varuhuskedjan är satt under lupp.Bild:Jesper Frisk

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?