1515

Brandbee ökar omsättningen och förlusten

Brandbee, verksamhet inom digital marknadsföring, hade en nettoomsättning på 1,8 miljoner kronor (1,1) under det andra kvartalet. Rörelseresultatet uppgick till -2,8 miljoner kronor (-2,2).

”Första halvåret av 2020 har marknaden präglats av covid-19, bara i Sverige har annonsraset uppgått till två miljarder kronor enligt Sveriges mediebyråers senaste sammanställning. Det har varit en minst sagt utmanande vår, men vi tror på vår affärsmodell med att erbjuda våra kunder en 'one stop shop' utan silos, med transparens och inte minst kreativ produktion genom att vi kan erbjuda skalbar videoproduktion via vår egen teknologi”, skriver boalgets vd Magnus Clarenbring.

Brandbee har börjat märka av en förändring i marknaden.

”Företag börjar investera mer i digital marknadsföring och fler är i behov av en Growth Marketing Partner för att växa sin affär, vårt fokus ligger nu på att Brandbee ska vara det naturliga förstahandsalternativet för dessa bolag”, skriver vd.


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?