1515

Även Nordnet förmedlade tveksamt erbjudande – stor risk att gå på smäll

Utöver SEB har Nordnet förmedlat ett erbjudande om uppköp av Microsoftaktier till sina kunder – i ett upplägg som amerikanska finansinspektionen tidigare varnat för.

”Vi har nu dragit tillbaka erbjudandet”, säger Johan Tidestad, kommunikationschef på Nordnet.

Foto:Joey Abrait

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Innehåll från Svenskt NäringslivAnnons

Svenskt Näringsliv lanserar Tidningen Näringslivet

Anna Dalqvist är chefredaktör och ansvarig utgivare för Tidningen Näringslivet.
Anna Dalqvist är chefredaktör och ansvarig utgivare för Tidningen Näringslivet.

Svenskt Näringsliv lanserar nu Tidningen Näringslivet, en digital nyhetstjänst för alla som är intresserade av företagande, ekonomi, arbetsmarknad och näringspolitik.

En företagsnära nyhetstjänst med fördjupning och perspektiv: Besök tn.se 

– Tidningen Näringslivet ska vara en företagsnära nyhetstjänst som erbjuder fördjupning och perspektiv, alltid med näringslivets glasögon. Stort fokus ska ligga på företagens roll som arbetsgivare och jobbskapare. Det är ämnen som behöver uppmärksammas mer, säger Johan Jakobsson, chef för kommunikation och opinionsbildning på Svenskt Näringsliv.

Anna Dalqvist är chefredaktör och ansvarig utgivare för Tidningen Näringslivet.

– Viktiga bevakningsområden är entreprenörskap, företagsklimat, skatter, hållbarhet, klimat, välfärd, internationell handel och EU:s utveckling. Dessutom har Tidningen Näringslivet knutit till sig flera spännande krönikörer som på olika sätt bidrar med ett utifrånperspektiv på näringslivets frågor, säger Anna Dalqvist.

Prenumerera på TN:s dagliga nyhetsbrev 

Mer från Svenskt Näringsliv

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Svenskt Näringsliv och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?