Alibaba miljardsatsar på nöje

Alibabas nöjesenhet Alibaba Digital Media och Entertainment Group planerar att investera mer än 50 miljarder yuan, motsvarande 7,2 miljarder dollar eller 66 miljarder kronor, under de kommande tre åren. Det uppger bolagets vd Yu Yongfu i ett internt mail som Reuters tagit del av.

Nöjesenheten genomgick en större omorganisation i oktober vilket innebar att företagets mediatillgångar slogs samman. Samtidigt tog Yu Yongfu över som ordförande och vd efter att tidigare ha lett Alibabs enhet UCWeb.

Enligt Reuters är det oklart om siffran inkluderar de 10 miljarder yuan som bolaget tidigare nämnt ska satsas i nya projekt.


Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?