1515
Annons

Advertys intäkter ökade – men förlusten svällde

Adverty, som erbjuder annonseringsteknik byggd för spel, hade intäkter på 2,8 miljoner kronor (1,1) under andra kvartalet 2022. 

Det redovisade resultatet blev -7,0 miljoner kronor (-5,5), vilket i all väsentlighet är i linje med bolagets budget och plan, enligt delårsrapporten.

Kassaflödet under kvartalet var -8,8 miljoner kronor (+3,1). Bolaget hade vid periodens utgång 17,2 miljoner kronor (14,6) i likvida medel. 

För att hålla farten i försäljningen uppe har bolaget vidtagit åtgärder för att öka utbudet ytterligare genom att anställa fler strategiska personer för att förstärka supply-teamet. 

”Vi vet att en av de viktigaste frågorna i dagsläget är att säkra upp fortsatta och ökande investeringar på köparsidan samt att attrahera fler varumärken till in-gaming annonsering. Genom att använda SeenThis streaming-videoteknik tillsammans med vår annonsplattform och vår expertis inom In-Play-paketering, erbjuder vi nu annonsörer en helt unik och branschens första produkt för streamade videoannonser inom display-annonsering i spel. Detta skapar i sig en enorm möjlighet till framtida utveckling och intäktstillväxt”, skriver bolagets vd Jonas Söderqvist i delårsrapporten.

Aurora Cannabis intäkter landade på 50,2 miljoner kanadadollar

Det kanadensiska cannabisbolaget Aurora Cannabis redovisar ett justerat ebitda-resultat på -12,9 miljoner kanadensiska dollar för det fjärde kvartalet 2022 (-21,8)

Intäkterna var 50,2 miljoner kanadadollar. Estimatet från S&P Global Market Intelligence låg på 50,8 miljoner dollar.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera