Annons

Adverty halverade intäkterna i andra kvartalet

Adverty, en plattform för så kallad in-game-annonsering, redovisade kraftigt fallande intäkter och ökande förlust i det andra kvartalet.

Nettoresultat för det andra kvartalet 2020 slutade på -4,0 miljoner kronor (-2,7). 

”Flertalet planerade kampanjer har skjutits upp på obestämd tid och det är i nuläget fortfarande oklart när vissa av dessa kan aktiveras”, skriver bolaget rörande det utmanande andra kvartalet.

Intäkterna sjönk till 470.000 kronor (854.000), varav nettomsättningen minskade till 82.000 miljoner kronor (105.000) och investeringarna, vilka utgörs till största del av aktiverade utvecklingsutgifter, under andra kvartalet uppgick till 1,4 miljoner kronor (1,4). 

Framtidsutsikterna uppges av bolaget vara oförändrat positiva och fler tecken anses tyda på att bolagets marknad verkligen håller på att öppnas upp.

”Gaming är på väg att etableras som en ny global mediekanal och ett bevis på detta är att flera mediebyråer nu sakta börjar inkludera 'in-game' i sin medieplanering- och budgetering för 2021”, skriver vd Niklas Bakos.


Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?