1515

Ad City Media förbättrar resultatet i fjärde kvartalet

First North-bolaget Ad City Media, ACM, hade en omsättningstillväxt på 50 procent under det fjärde kvartalet, jämfört med föregående år, 55,3 miljoner kronor mot 36,8 miljoner. Den organiska tillväxten var 17 procent. 

"Vi växer organiskt med 25 % under 2018, och om Prego varit inkluderade under helåret så hade ackumulerad omsättning per december månad uppgått till 190  miljoner kronor. Vilket hade varit en ökning om 55 % jämfört med motsvarande siffror föregående år", skriver vd Anders Axelsson.

Ebitda-resultatet var 8,2 miljoner kronor (7,2). Ebitda-marginalen under kvartalet uppgick till 14,8 procent (19,7). 

"Som tidigare kommunicerat så är marginalerna något lägre i dagens rörelse än vad vi historiskt legat på. Detta till följd av att vi gör stora investeringar för att möta framtiden, men även på grund av det norska förvärvet Prego Media AS som har lägre marginal till följd av sitt stora utbud av analoga ytor", skriver vd. 


Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?