Annons

Wells Fargo förbereder massiva nedskärningar

Foto:Eric Risberg

Wells Fargo, som är den största arbetsgivaren av alla amerikanska banker, förbereder nedskärningar där flera tusen anställda ska sparkas. Det uppger källor till Bloomberg News.

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Innehåll från Enghouse InteractiveAnnons

Videoplattformen vars bildkvalitet och säkerhet alltid levererar

Vi har på grund av pandemin tvingats skynda på den digitalisering och förändring som redan till viss del påbörjats eller planerats. Acceptansen för ny teknologi är hög och sättet vi arbetar på blir mindre och mindre bundet till en geografisk plats då möten och konferenser görs via en videoplattform. Utmaningen för många företag är idag att hitta rätt lösning för sin unika affärsverksamhet och kundbehov.

Tittar man på det sista decenniet har det skett verkliga förändringar i hur kunder interagerar med företag. Möjligheten för vad som kan göras har breddats genom en högre acceptans för ny teknologi. 

– Vi vet idag att kunden löser mycket på egen hand genom att själva söka information via Google eller tjänster som till exempel Tripadvisor istället för att vända sig till ett företags support eller kundtjänst. När man väl tar en personlig kontakt är man påläst och vill ha svar på frågor och problem som inte kan lösas online. Genom att erbjuda självservicetjänster för vissa typer av frågor ges mer tid till att hjälpa de kunder som behöver personlig service eller har mer komplexa problem, säger Jeremy Payne, Marknadschef på Enghouse Interactive Norden. 

Enghouse Interactive har funnits i över 30 år och är experter på hantering av kundinteraktion. I slutet av 2019 förvärvades bland annat videoplattformen Vidyo, som skulle komma att spela en viktig roll för kundernas affärsverksamhet och kommunikation bara några månader senare. Utmärkande för Vidyo är den höga säkerheten kring data och information samt stabil och god bildkvalitet för tillfällen då kommunikationen är som absolut viktigast.

Pandemin blev sanningens ögonblick!

Covid-19 har varit en katalysator för teknologiinvesteringar som tidigare varit svåra för företag att räkna hem. Insikten i att många företag inte kommer gå tillbaka till hur de använde kontoret eller arbetsprocesser som gällde innan pandemin har gjort att många sett över möjligheterna med digitala verktyg. 

– Att kunna arbeta på distans innebär en effektivisering och ökad livskvalitet för medarbetaren som till exempel inte behöver lägga tid på att pendla till jobbet. Dessutom behöver vi inte resa på samma sätt nu när en majoritet av mötena kan göras via video. Jag tror att sättet vi arbetar på kommer förändras fundamentalt och att det finns en nytta i det för alla parter. Vi ser att teknologin är här för att stanna och det är därför viktigt att företagen verkligen förstår vilket behov de har, säger Jeremy Payne.

Krypterad och integrerad videokonferensplattform

På Enghouse Interactive ser man två primära behov från marknaden. Det första är ett behov av en högre nivå av säkerhet och kryptering i videokonferensplattformen. Videokvaliteten måste vara hög för att kunna lösa komplexa problem inom exempelvis mobil sjukvård och via molnet erbjuds hög tillgänglighet, optimerad internetrouting och låg latens. Det andra behovet är möjligheten att anpassa videoplattformen till ett specifikt behov och att kunna få mjukvaran helt integrerad i en varumärkesidentitet och tredjeparts hård- eller mjukvara.

– Vi förser kunderna med en verktygslåda så att de kan anpassa och justera mjukvara till andra system. Vår white lable teknologi är både robust och säker och öppnar för att möta kundernas specifika syfte med video. Den kombinationen är för många av våra kunder det som avgör att valet faller på just oss och vår plattform. Vi bryr oss mer om att teknologin fyller sin viktiga funktion än att vårt namn måste synas, säger Jeremy Payne. 

Registrera dig för en provperiod av Enghouse Vidyo 

Om oss

Enghouse Interactive, ett dotterbolag till Enghouse Systems Limited (TSX: ENGH), är en ledande global leverantör av kommunikationslösningar som möjliggör utökad kundservice. Våra tjänster och lösningar hjälper företag att tillhandahålla meningsfulla, dagliga kundinteraktioner och utvinna värdefull statistik som kan användas för att skapa fördjupad kundlojalitet och identifiera nya möjligheter till lönsamt mervärde. 

Enghouse Interactive har över 10 000 kunder i fler än 120 länder. Vi anpassar oss efter gällande lokala lagar och föreskrifter och kan tillhandahålla valfri kommunikationsteknik, oavsett om den nyttjas lokalt eller i molnet, för att säkerställa att våra kunder kan nås av sina kunder – var som helst, när som helst, via vilken kanal som helst.

Besök oss på:

www.enghouseinteractive.se 

 

Mer från Enghouse Interactive

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Enghouse Interactive och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?