ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Tradera-konkurrenten ny säljare hos H&M:s Afound

  • Foto: AMANDA LINDGREN, Amanda Lindgren (Di)

H&M:s e-handelssajt Afound, som säljer tidigare kollektioner från externa och egna varumärken, har lagt till Tradera-konkurrenten Sellpy i sortimentet. 

H&M har sedan 2015 investerat drygt 242 miljoner kronor i Sellpy och äger cirka 74 procent av bolaget.

Sellpys affärsidé går ut på bolaget hämtar varor som säljaren vill bli av med och sköter all handpåläggning vid försäljningen i gengäld mot att Sellpy tar 60 procent av försäljningsvärdet. 

Under 2018 steg Sellpys omsättning med nästan 40 procent till 123 miljoner kronor. Bolaget gjorde samtidigt en förlust på knappt 16 Mkr i fjol, vilket var något högre än under 2017. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer