Swedish Match USA-satsning hetaste frågan inför rapport

Foto:Press

Swedish Match USA-satsning på den tobaksfria nikotinprillan Zyn är likt tidigare den hetaste frågan inför onsdagens bokslut. Men då fokus under stor del av fjolåret låg på hur många försäljningsställen som adderades riktas nu blickarna även allt mer mot hur leveransvolymerna utvecklar sig i befintliga butiker. Och hur det går för de konkurrerande produkterna på USA-marknaden.

Den bilden framträder i de analyser Nyhetsbyrån Direkt tagit del av inför rapporten.

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB:s (”Ifrågasätt”) tjänst Ifrågasätt erbjuder Dagens industri möjligheten för läsare att kommentera vissa artiklar. Denna tjänst tillhandahålls således av Ifrågasätt som också är ansvarig för tjänsten. De kommentarer som Ifrågasätt tillgängliggör på tjänsten visas i anslutning till di.se. Dagens industri granskar inte kommentarerna i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetsgrundlagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen di.se. Läs mer om kommentering här.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?