ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Svenska medieinvesteringarna ökade i september

Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 15 procent i september, jämfört med samma period föregående år. Ökningen beror dock till viss del av att det var en faktureringsdag mer i år.

Totalt förmedlades under månaden nästan 1,7 miljarder kronor, enligt den senaste Mediebyråbarometern från Sveriges Mediebyråer.

Flera kategorier uppvisade positiv tillväxt och bäst gick det för bio som ökade 111 procent. 

”Stark inledning av hösten för medieinvesteringarna. Förvisso hade september 2019 ytterligare en faktureringsdag jämfört med samma månad föregående år - men det är långt ifrån hela förklaringen till månadens ökning. Flertalet kategorier uppvisade positiv tillväxt och totalt sett blev medieinvesteringarna de högsta någonsin för en septembermånad, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.

Hittills i år har medieinvesteringarna minskat 0,3 procent.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer