ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Shortcut Media rusar på Spotlight efter avtal med Discovery

Spotlight-listade Shortcut Media rusar efter att bolaget tecknat ett avtal med Discovery Networkd. Avtalet beräknas vara värt minst 10 miljoner per år enligt ett pressmeddelande.

Shortcut Medias verksamhet Bond Street Film har tagit en ny affär som beräknas värd minst 10 miljoner kronor per år med start första kvartalet 2019. Affären avser outsourcing av trailerproduktion för tv, webb och sociala medier för Discovery Networks tv-verksamheter i Norge och Danmark. Det framgår av ett pressmeddelande. 

Det kan jämföras med bolagets totala omsättning som uppgick till 18,2 miljoner kronor förra året. Aktien rusar på beskedet, upp 31,8 procent till 2,9 procent en knapp timme in i måndagshandeln. Sedan årsskiftet är kursen dock fortfarande ned strax över 35 procent.

Avtalet är löpande, har sex månaders uppsägningstid och kommer att gälla minst till början av 2020. Uppstartskostnader om cirka 1,5 miljoner kronor kommer att belasta resultatet för koncernens tredje och fjärde kvartal 2018.

Discovery Network outsourcade sin trailerverksamhet i Sverige till Bond Street redan 2015. Uppstartsarbete och rekrytering påbörjas under fjärde kvartalet 2018 och produktion för övriga Norden startar i januari 2019. Stora delar av produktionen även för Norge och Danmark kommer inledningsvis att utföras från Bond Street Films kontor i Stockholm. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer