ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Shekarabi: Spelbolagen har till slutet av mars på sig att förändra marknadsföringen

Spelbolagen har till och med mars på sig att göra förändringar i sin marknadsföring. Det säger civilminister Ardalan Shekarabi efter torsdagens möte med spellicensinnehavare. 

Det var förra veckan som Ardalan Shekarabi bjöd in samtliga licensinnehavare på den svenska spelmarknaden för att få svar på hur spelreklamen kan leva upp till kravet om måttfullhet. 

”Antingen reglerar branschen sig själv – eller så vidtar vi tvingande åtgärder. Svenska folket är med rätta upprörda på den extremt aggressiva marknadsföringen av spel, och att mängden ökar i stadig takt”, skrev Ardalan Shekarabi i ett debattinlägg torsdagens upplaga av Dagens industri.  

Efter torsdagens möte meddelade Ardalan Shekarabi att regeringen vill se en märkbar förändring innan den 31 mars. 

”Mitt budskap efter mötet med spellicenshavarna är att nu uppmanar jag branschen att ta frågan på allvar och inleda dialog för att få till förändringar vad gäller marknadsföringens aggressivitet innan mars månad är slut. Om vi inte får sådana signaler så kommer regeringen agera”, skriver Ardalan Shekarabi på Twitter. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer