Annons

Schibsteds vinst starkare än väntat

Foto:Lise Åserud

Den norska mediekoncernen Schibsted, som äger flera tidningar i Sverige, redovisar ett ebitda-resultat på 919 miljoner norska kronor för det andra kvartalet 2020. 

Innehåll från Ecster ABAnnons

Så påverkas ditt varumärke av vem du jobbar med

Står du inför att dra igång ny försäljningsverksamhet eller utöka din befintliga med exempelvis näthandel? Då finns det saker som det är värt att lägga ner extra tid på. För genom att ta reda på hur och var din målgrupp vill handla, välja rätt samarbetspartner och ta hand om din kund hela vägen genom köpet skapar du en starkare kundlojalitet.

Det räcker inte idag som handlare att bara förlita sig på att du har rätt produkt eller tjänst. Nej, dagens konsumenter kräver mer än så för att besöka dig och återkomma. 

– Jag tycker att det absolut viktigaste som du som handlare ska tänka på när du ska utveckla din verksamhet är att identifiera din målgrupp. Det är först då du vet i vilka kanaler du behöver kunna erbjuda dina produkter eller tjänster. Det är också idag, med en allt mer utvecklad och digitaliserad handel där du inte alltid ser din kund och inte lätt att rätta till eventuella misstag, verkligen viktigt att vara noga när du väljer dina samarbetspartner, menar Sanna K Augustsson, CEO på Ecster.

Att kunna erbjuda den bästa köpupplevelsen och se till att kunden får relevant information vid besöket blir allt viktigare för att få kunden att återkomma. För nöjda och återkommande kunder som verkligen förstått vad de har köpt, vad de ska betala och hur de ska betala är betydligt mer lönsamma än de kunder du måste jaga. Sanna K Augustsson betonar här vikten av att välja en partner som verkligen vill hjälpa dig med din affär och inte bara ser dig som en kanal för nya kunder.

– Genom att välja rätt samarbeten förstärker du ditt varumärke och ökar möjligheterna till långsiktig försäljning. Kundens upplevelse av köpet baseras från hela upplevelsen av besöket, det vill säga hur de hittar erbjudandet, upplevelsen i näthandeln, betallösningen och distributionen för att nämna några. Köpupplevelsen blir inte bättre än den svagaste länken., säger Sanna K Augustsson. 

På samma sätt som det är viktigt att tänka till kring hållbarhet och exempelvis se till att kunden vet vad som ingår i köpet, så att hen inte blir besviken och returnerar, är det viktigt att du väljer en samarbetspartner som också lever upp till dina ideal.

– För oss är det viktigt att våra handlare vet om att vi tar ansvar för att konsumenten verkligen kan betala sitt köp om kunden väljer ett betalsätt som innebär en kredit. För om din kund inte kan betala så är det troligtvis du som handlare som kommer att få stå för dessa merkostnader i det långa loppet i form av förlorade kunder, berättar Sanna K Augustsson.

Att kunna följa kunders historik är något som Sanna K Augustsson tycker är en annan viktig aspekt. För genom att få ta del av vad konsumenterna faktiskt upplever när de besöker dig och handlar av dig gör att du ständigt kan anpassa för mer relevanta och bättre erbjudanden. 

Om Ecster

Ecster erbjuder betallösningar för alla kanaler. Tillsammans med våra kunder och partners utvecklar och förfinar vi våra produkter och tjänster för att skapa bättre köpupplevelser. Idag har vi en bred palett av betallösningar för hundratusentals konsumenter och säljföretag. Det ger konsumenter möjlighet att betala allt från de små vardagsköpen till de större investeringarna på miljontals inköpsställen, världen över. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.

Anna Parmström, Presskontakt Ecster

Mail: anpa06@ecster.se

Telefon: 0733833085

Läs mer på www.ecster.se 

 

Mer från Ecster AB

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Ecster AB och ej en artikel av Dagens industri

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?