ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Mall of Scandinavia byter namn

  • Foto: Henrik Holmberg / TT

Skandinaviens största shoppinggalleria, Mall of Scandinavia, byter namn och uppgraderas. 

”Känslan ska bli mer internationell”, säger Unibail-Rodamco-Westfields Nordenchef Lars-Åke Tollemark.

I slutet av 2017 köpte Unibail-Rodamco den australiensiska köpcentrumjätten Westfield och lade till Westfield i sitt namn. Nu kommer nästa namnbyte: Mall of Scandinavia döps om till Westfield Mall of Scandinavia, vilket ska signalera att köpcentrumet spelar i samma liga som ikoniska köpcentrum som Westfield i London, Kalifornien och New York.

Utöver Mall of Scandinavia kommer URW att byta namn på ytterligare nio köpcentrum i Europa, vilka enligt ett pressmeddelande delar egenskaper som att de är ”väletablerade destinationer, utmärkt läge med bra förbindelser, tydliga arkitektoniska och designfunktioner, en optimal butiksmix, hög service, kapacitet att erbjuda ikoniska upplevelser och underhållning för besökare, samt ett starkt fokus på hållbarhet.”

Förutom namnbytet lovar URW att investera mer i event och upplevelser i köpcentrumet. 

”De senaste åren har besökare fått uppleva konserter av världsartister som Lady Gaga, Rihanna och Rita Ora i gruppens anläggningar. Det är en helt annan nivå på upplevelser i köpcentrum som inte görs någon annanstans”, säger Lars-Åke Tollemark.

Namnbytet genomförs officiellt den 28 september.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer