ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Krisande modemärket ökar försäljningen – aktien rusar 40 procent

Klädbolaget Wesc meddelar att införsäljningen av vår- och sommarkollektionen för 2020 nu är helt slutförd. Förorderförsäljningen för koncernen har ökat med 4 procent jämfört med året innan. Det framgår av ett pressmeddelande.

”Trots fortsatta utmaningar på klädmarknaden ökar bolaget förorderförsäljningen med 4 procent i koncernen och med drygt 30 procent på den nordamerikanska marknaden jämfört med vår- och sommarkollektionen 2019”, skriver Wesc.

Klädföretaget uppger sig fortfarande kämpa med stora utmaningar försäljningsmässigt på den europeiska marknaden medan den nordamerikanska marknaden fortsätter att växa.

”Tillväxt sker dels genom befintliga kunder som Bloomingdale's, Nordstrom, Neiman Marcus och Macy's genom bredare sortiment och fler butiker men även med nya kunder såsom Dicks Sporting Goods, Zumiez, Jet.com, Academy Sports, Bluestem, Von Maur och Against All Odds samt utökat samarbete med Footaction som omfattar fler butiker och ett exklusivt samarbete med Musikduon Galantis. Med ökade försäljningsnivåer och fortsatt utveckling av produktion tar bolaget ytterligare ett litet steg i rätt riktning”, skriver Wesc.

Wesc-aktien, som handlas på First North, rusade drygt 40 procent efter beskedet. I ett längre perspektiv är aktiekursen inte särskilt munter. Sedan årsskiftet har aktien backat 84 procent, och på fem års sikt är den 99 procent.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer