1515

Efter vd-bytet: Kortvarig finanschef lämnar Lohilo Foods

Mats Vikström, som har varit finanschef på Lohilo Foods sedan den 1 maj, avslutar sin anställning. 

Innehåll från LangebækAnnons

Möt dagens behov tillsammans med en logistikkonsult

Anders Bartholin, vd Langebæk Consulting AB.
Anders Bartholin, vd Langebæk Consulting AB.

I och med en ökad konkurrens på marknaden är kravet på bra logistiklösningar mer aktuellt än någonsin i dag. Här kan Langebæk med sin långa erfarenhet inom lager, logistik och Supply Chain Management hjälpa företag hitta sin ultimata lösning – medan kunden fokuserar på sin kärnverksamhet.

I spår av digitaliseringen och pandemin har våra köpvanor förändrats markant och även våra krav. Det sätter i sin tur större press på företag inom handeln; varor ska vara prisvärda, lättillgängliga och ha snabb leveranstid. Med en bra logistiklösning anpassad efter företagets lagerutrymme, kapacitet och resurser kan företag möta behoven.   

– När man anlitar oss på Langebæk är vi med från start, genom hela arbetsprocessen som en förlängd arm. Vi fokuserar på det vi gör bäst; logistik, medan kunden fokuserar på det de gör bäst, säger Anders Bartholin, vd för Langebæk och bland annat logistikkonsult hos Lyko. 

Därför valde Lyko en logistikkonsult 

Med både fysiska butiker, men framför allt en e-handel med marknadens bredaste utbud av skönhet och hudvård är bra logistiklösningar en bärande del av Lykos verksamhet. 

– Anledningen till att vi från start valde en logistikkonsult var helt enkelt för att vi saknade kompentensen in-house. Genom att samarbeta med personer som har erfarenhet av denna typ av projekt och den spetskompetens som krävs, kunde vi säkerställa att projektet blev klart i tid och samtidigt lära oss en hel del längs vägen, säger Anna Persson, Logistikansvarig på Lyko. 

Att ha rätt kompetens är otroligt viktigt för att göra rätt investeringsbeslut. 

Anledningen till att Lyko valde just Langebæk, var att Anna blev rekommenderad att kontakta dem när hon ringde runt till branschkollegor. 

– Från vårt första möte kändes det rätt. Vi har stått inför stora val när vi gått från en manuell till en automatiserad lagerhantering, och Anders och hans kollegor har varit med under hela processen.

Tar vara på varandras spetskompetens

En annan styrka i att välja en logistikkonsult från Langebæk är den flexibilitet och breda kunskap de bidrar med. Det är svårt för endast en person att sitta på all kunskap, men i och med ett helt team på Langebæk med olika spetskompetenser kan de ta hjälp av varandra för att möta varje specifikt behov hos kunden.  

– Det kanske kostar lite mer med en konsult än att ha en person in-house men det finns ett stort mervärde att få, avslutar Anders Bartholin. 

Om Langebæk

Langebæk har över 40 års erfarenhet av rådgivning inom lager, logistik och SCM. De har levererat exceptionella lösningar för över 2 000 projekt till över 300 skandinaviska och europeiska kunder. 

Langebæk har kontor i Danmark, Sverige och Norge. Teamet består av 32 dedikerade medarbetare.

Läs mer på langebaek.com 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Langebæk och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?