ANNONS:
Till Di.se
START BÖRS DI LIVE BEVAKNINGAR
ANNONS

Efter SM-guldet: AIK vill öka årskortförsäljningen med 30 procent

NGM-handlade fotbollsklubben AIK Fotboll mål är att sälja 12.000 årskort till premiären 2019. Det skulle innebära en ökning med cirka 30 procent från 2018.

Bakgrunden är att AIK Fotboll inför 2019 har tagit flera nya grepp kopplat till årskortsförsäljningen, anges i ett pressmeddelande. Bland annat har försäljningen startat rekordtidigt (den 24 september) och ett Evighetskort har lanserats som ger köparen rätt till plats på samtliga AIK:s seriematcher under sin livstid.

"På längre sikt har vi satt upp ett mål om 17.000 sålda årskort till 2021. Det skulle innebära ett nytt klubbrekord. Hittills har vi sålt 5.138 vilket vi är stolta över, men knappast nöjda. En delmålsättning är att nå 6.000 innan årsskiftet. Det skulle vara fantastiskt att ha uppnått 50 procent av målet när vi går in i 2019", säger AIK Fotbolls biljett- och marknadschef Fredrik Söderberg. 

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies