Annons

Drillcon minskade omsättning och resultat

Borrföretaget Drillcons nettoomsättning minskade med 25 procent under tredje kvartalet 2020 till 69,1 miljoner kronor (91,8).

Innehåll från Yabie EnterpriseAnnons

”Backup-betallösning ett måste”

I takt med att stora organisationer allt oftare utsätts för ransomware, är det viktigt att skydda den digitala miljön. Ett sätt att göra sig mindre sårbar är att skaffa en backup-lösning, för att eliminera risken att stå utan betalningsmöjlighet.

Cyberattacker i form av gisslan-virus, så kallade ransomware, har blivit ett allt vanligare fenomen i vår digitala omvärld, speciellt för betalsystem i retail och dagligvarubranschen. För organisationer som omsätter stora summor pengar kan en sådan attack generera miljontals i förlorade intäkter per timme

– Bara under det senaste året har vi sett den här typen av attacker på Coop i Sverige, 7-Eleven i Danmark och Spar i Storbritannien. Alla företag och handlare behöver skydda sig och samtidigt se över hur man sprider risken att inte kunna ta betalt, säger Sven Hammar, försäljningschef på fintech-bolaget Yabie. 

Kom igång med en back-up-betallösning nu

Undvik miljontals förlorade kronor

Oavsett om det är ransomware eller en annan faktor som skapar nedtid, som tekniskt krångel med internetslutning eller driftproblem, får företag utan en backup-betallösning snabbt problem. Det kan handla om svårigheter med kommunikation, kortinlösen eller själva point of sale-systemet (POS). 

– Vi har tagit fram en Emergency Point of Sale-lösning som en slags försäkring för företag. Med vårt mobila betalsystem har de alltid en extern betallösning som inte är beroende av de faktorer som en traditionell kassa är. Att tappa miljontals kronor eller skada varumärket är en risk ingen organisation ska behöva ta. Alla ledningsgrupper bör ställa sig frågan: Hur tar vi betalt om våra nuvarande POS och betalsystem går ned eller blir hackade? säger Sven Hammar.

Se alla fördelar med en mobil betallösning 

Även om Yabies ePOS (Emergency Point-of-Sale) är en mobil betallösning är tänkt att användas som en backup, går den även att använda som ett komplement vid andra tillfällen.

Kapa köer – skapa en modern och mobil kundresa

– Framtiden ligger i oberoende mobila betalningslösningar utan hårdvara. Genom att inte ha betalfunktionen kopplad till en stationär hårdvara med en mängd sladdar och tekniska tillbehör är företag friare i sitt säljande, säger Peter Tollgård, affärsområdeschef på Yabie.

Ett annat behov som Yabies ePOS kan uppfylla är nedkortade köer under populära shoppingtider, så kallad ”line-busting”.  

– Att ha många kunder är varje säljande organisations dröm, medan köande är kundernas mardröm. Har man då en flexibel-lösning att sätta in vid behov, kan man erbjuda konsumenten en bättre upplevelse och undvika att köp uteblir på grund av bristande tålamod, säger Peter Tollgård.

Läs mer om Yabie här 

Sammantaget är Yabie ePOS en mobil backup-betallösning som fungerar som ett förlängt skydd mot ransomware och teknikstrul men också  är det en smidig och skalbar lösning för alternativa säljytor, som säkerställer konkurrenskraft och relevans på marknaden.

– Man kan säga att det är som att köpa en försäkring som betalar sig själv genom alla eventuella förlorade intäkter den skyddar och säljmöjligheter den öppnar, avslutar Sven Hammar.

Om Yabie:

Yabie är ett av Sveriges snabbast växande fintechbolag som konsoliderar marknaden för kassasystem och betallösningar. Den molnbaserade allt-i-ett-produkten lockar allt från kvarterskrogen till IKEA. Sedan starten har bolaget tagit in drygt 500 msek i riskkapital.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Yabie Enterprise och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1090kr
Prenumerera