1515
Annons

”Symposium ska bli ett Davos för tech-industrin”

Kommunikatören Natalia Brzezinski blir ny vd för Symposium Stokholm. Nu hoppas hon göra teknikfestivalen till ett ”Davos för tech-industrin”.

Natalia Brzezinski är ny vd för Symposium Stockholm.
Natalia Brzezinski är ny vd för Symposium Stockholm.Foto:Joey Abrait

“Natalia är den perfekta personen att lyfta Brilliant Minds till nästa nivå och göra konferensen och festivalen långsiktig och hållbar över tid. Hon har varit en bro mellan Sverige, USA och den globala scenen under flera år, och är en person som alltid ifrågasätter och hittar kreativa lösningar på allting, säger en av Brilliant Minds grundare, Ash Pournouri.

Symposium Stockholm och Brilliant Minds är ett initiativ för att samla ledare, beslutsfattare och talanger inom olika områden för att fånga upp och utveckla idéer. Arrangemanget hölls för första gången i juni i år och lockade med tunga namn inom teknik, musik och media, både på scenen och i publiken.

”Många konferenser idag har förlorat sin förmåga att inspirera. Symposium Stockholm är på det sättet inte en konferens. Det är en festival med idéer, och intressanta människor som sammanförs varmt och spontant”, säger Natalia Brzezinski.

Symposium Stockholms nya vd utlovar ”idé- och tankemässig framkant” och ”samma tydliga syfte som ett Davos-event, men samtidigt energin och den konstnärliga friheten likt en musik- eller konstfestival”. 

2015 hade festivalen fokus på teknik men i 2016 års upplaga bjuds även den svenska modeindustrin in.

Mode är en viktig och produktiv del i det svenska ekosystemet för entreprenörskap. Det finns också en stark symbios mellan mode, musik och tech.

”Mode är en viktig och produktiv del i det svenska ekosystemet för entreprenörskap. Det finns också en stark symbios mellan mode, musik och tech”, säger Natalia Brzezinski. 

Journalisten, föreläsaren och kommunikatören Natalia Brzezinski är gift med förre amerikanske ambassadören i Sverige och är en välkänd profil i medie- och näringslivskretsar, efter att ha tillbringat fyra år i Stockholm.

”Framtidens teknik, entreprenörskap och ledarskap kommer enligt min uppfattning, att födas utifrån svenska och nordiska värderingar”, säger Natalia Brzezinski, som idag har sin bas i Washington.

Symposium Stockholm jobbar i utformandet av nästa års festival med en rådgivande panel bestående av bland andra Marcus Wallenberg, H&M:s Karl-Johan Persson och Niklas Zennström.

It-entreprenören Niklas Zennström, som var delaktig även i den första upplagan av Symposium Stockholm, säger i en kommentar att nyckeln till ett lyckat evenemang av den här karaktären är människorna det attraherar.

”De mest framgångsrika företagen i Sverige kommer från helt olika sektorer, som spel, mode, musik och finans. Dessa tillsammans utgör en väldigt intressant skara människor där alla kan lära av varandra”, säger Niklas Zennström.


Innehåll från FintechFactoryAnnons

Gör ditt företag mer lönsamt 2022: Outsourca

Blir 2022 året som ditt bolag ska vinna mark och bli mer lönsamt? I så fall så bör outsourcing vara en del av er strategi för ditt företag. Här listar FintechFactory några av de främsta skälen till att outsourcing kan gynna just ditt företag!

Oavsett om du har en startup, ett mindre eller medelstort företag som befinner sig i en tillväxtfas, eller om du redan är en större aktör på marknaden – outsourcing av kundtjänst kommer med flera fördelar som kan gynna just ditt bolag.

Här är fem anledningar till varför outsourcing av kundtjänst är lönsamt för dig som har ett fintech-bolag:

1. Outsourcing låter dig fokusera på kärnverksamheten

När du outsourcar en eller flera av ditt företags processer tillåts du lägga din fokus på kärnverksamheten. Genom att låta ett kvalificerat outsourcingbolag sköta din kundtjänst, marknadsföring eller social media content, kan du lägga din tid och energi på exempelvis produkt- och affärsutveckling.

2. Du kan spara stora pengar på outsourcing

Outsourcing av kundtjänst är väldigt kostnadseffektivt samtidigt som kvaliteten är hög. Etablerade outsourcingbolag som FintechFactory garanterar ett fast timpris som är samma oavsett om du vill ha kundtjänst på vardagar, helger eller högtider. Det tillkommer inga startavgifter eller extra avgifter i form av OB-tillägg eller liknande.

Detta innebär att du kan täcka upp din kundtjänst under dygnets alla timmar om det behövs. Detta har stor betydelse, särskilt vid perioder av hög belastning.

3. Sälj på flera marknader – täck upp med språkresurser för samtliga

Finns din verksamhet även utanför Sverige eller kommer ni att expandera utomlands? För dig som verkar inom Norden kan ni genom outsourcing få kostnadseffektiv kundtjänst på svenska, danska, norska och finska. Kanske finns ni redan i Europa eller USA? Kundtjänst på bland annat engelska, tyska, och franska stärker ert varumärke på respektive marknad och ger er fördelar över konkurrenterna. FintechFactory har idag kundtjänst på 15 olika språk och hjälper företag med sin kundservice över hela Europa, USA och Asien.

4. Outsourcing låter dig skala upp verksamheten snabbt och enkelt

Under säsongstoppar kan det vara svårt att snabbt skjuta till extra resurser, och att förlita sig på traditionella bemanningsföretag kan vara både dyrt och oberäkneligt. Med ett kvalificerat outsourcingbolag får du en lösning som är kostnadseffektiv och enkel att implementera. Du får snabbt kvalificerad personal på plats som jobbar dedikerat för dig.

5. Nå ut till fler kunder med influencer marketing

FintechFactory tillhandahåller inte bara tjänster inom outsourcing av kundtjänst. Med över 5 års erfarenhet av influencer marketing erbjuder vi även en välbeprövad och kraftfull metod för att nå ut till nya kunder.

6. Bonus: När det är svårt att få tag i utvecklare så finns våra tillgängliga

Vi har förstått, då vi jobbat med kunder inom fintech, att det finns ett skriande behov av utvecklare inom olika områden. Vi har därför satsat på att knyta till oss utvecklare för att tillgodose alla dessa olika ändamål.

Kontakta FintechFactory för mer information om att outsourca kundtjänst, influencer marketing och utvecklare. Välkommen att höra av dig till info@fintechfactory.se eller besök http://www.fintechfactory.se/

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med FintechFactory och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?