1515
Annons

Poddspecial om e-handel: Black Friday – snart ett minne blott

E-handeln tog sjumilakliv under pandemin, men inte utan utmaningar. I ett specialavsnitt av Digitalpodden gör vi ett nedslag i svensk e-handel och tar även tempen på det importerade rea-fenomenet Black friday. Dessutom bjuder vi på en inblick i moderaketen Totêmes e-handelsstrategi.

Di Digitals nyhetschef Ida Brusewitz och reportern Marianne Agazzi leder dagens specialpodd om e-handel.

PODD

Di Digitals nyhetschef Ida Brusewitz och reportern Marianne Agazzi leder dagens specialpodd om e-handel.

Enligt Prisjakt och Svea ökade handeln under Black friday med 4,1 procent medan Black week och det relativt nya Black month ökade betydligt mer. Betalbolaget Nets e-handelsexpert Patrik Müller menar att black month inom en snar framtid att bli det nya svarta. 

I dagens avsnitt reder vi ut hur mycket det handlades för och vad som stod på inköpslistan. 

Konstateras kan att den digitala försäljningen har rusat under pandemin, med alltifrån kläder via byggvaror till matlagningsredskap. Men det senaste årets logistikproblem och materialbrist har skapat stora hinder för framgångarna. Dagens gäst, modebolaget Totêmes vd Johanna Andersson, beskriver problemen som en kamp. 

Lyssna vidare för att ta del av moderaketen Totêmes strategi, som skiljer sig från andra e-handlare. Bolaget grundades 2014 av stilikonen Elin Kling och maken Karl Lindman, och trots en noga avvägd marknadsföring har bolaget växt årligen med 85 procent. 

Bolaget har uppvaktats flitigt, och det var till slut riskkapitalisten Harald Mix bolag Altor som vann gunsten om en minoritetspost. Här berättar vd:n Johanna Andersson om Totêmes fokus på e-handel och strategin för att bli ett skandinaviskt modehus som tävlar med de stora lyxmodejättarna.

Vill du läsa mer om Totême? En längre intervju med Johanna Andersson publiceras i slutet av veckan.

 

Du hittar även Digitalpodden på Acast, Apple Podcasts och Spotify.

Har du lyssnat på Digitalpodden? Vad tyckte du? Ge oss gärna feedback! Vi finns på Twitter, Facebook och givetvis även på mejl: digital@di.se

Totêmes vd Johanna Andersson i butiken på Biblioteksgatan 5 i Stockholm.
Totêmes vd Johanna Andersson i butiken på Biblioteksgatan 5 i Stockholm.Foto:Cornelia Jönsson

 


Innehåll från FintechFactoryAnnons

Gör ditt företag mer lönsamt 2022: Outsourca

Blir 2022 året som ditt bolag ska vinna mark och bli mer lönsamt? I så fall så bör outsourcing vara en del av er strategi för ditt företag. Här listar FintechFactory några av de främsta skälen till att outsourcing kan gynna just ditt företag!

Oavsett om du har en startup, ett mindre eller medelstort företag som befinner sig i en tillväxtfas, eller om du redan är en större aktör på marknaden – outsourcing av kundtjänst kommer med flera fördelar som kan gynna just ditt bolag.

Här är fem anledningar till varför outsourcing av kundtjänst är lönsamt för dig som har ett fintech-bolag:

1. Outsourcing låter dig fokusera på kärnverksamheten

När du outsourcar en eller flera av ditt företags processer tillåts du lägga din fokus på kärnverksamheten. Genom att låta ett kvalificerat outsourcingbolag sköta din kundtjänst, marknadsföring eller social media content, kan du lägga din tid och energi på exempelvis produkt- och affärsutveckling.

2. Du kan spara stora pengar på outsourcing

Outsourcing av kundtjänst är väldigt kostnadseffektivt samtidigt som kvaliteten är hög. Etablerade outsourcingbolag som FintechFactory garanterar ett fast timpris som är samma oavsett om du vill ha kundtjänst på vardagar, helger eller högtider. Det tillkommer inga startavgifter eller extra avgifter i form av OB-tillägg eller liknande.

Detta innebär att du kan täcka upp din kundtjänst under dygnets alla timmar om det behövs. Detta har stor betydelse, särskilt vid perioder av hög belastning.

3. Sälj på flera marknader – täck upp med språkresurser för samtliga

Finns din verksamhet även utanför Sverige eller kommer ni att expandera utomlands? För dig som verkar inom Norden kan ni genom outsourcing få kostnadseffektiv kundtjänst på svenska, danska, norska och finska. Kanske finns ni redan i Europa eller USA? Kundtjänst på bland annat engelska, tyska, och franska stärker ert varumärke på respektive marknad och ger er fördelar över konkurrenterna. FintechFactory har idag kundtjänst på 15 olika språk och hjälper företag med sin kundservice över hela Europa, USA och Asien.

4. Outsourcing låter dig skala upp verksamheten snabbt och enkelt

Under säsongstoppar kan det vara svårt att snabbt skjuta till extra resurser, och att förlita sig på traditionella bemanningsföretag kan vara både dyrt och oberäkneligt. Med ett kvalificerat outsourcingbolag får du en lösning som är kostnadseffektiv och enkel att implementera. Du får snabbt kvalificerad personal på plats som jobbar dedikerat för dig.

5. Nå ut till fler kunder med influencer marketing

FintechFactory tillhandahåller inte bara tjänster inom outsourcing av kundtjänst. Med över 5 års erfarenhet av influencer marketing erbjuder vi även en välbeprövad och kraftfull metod för att nå ut till nya kunder.

6. Bonus: När det är svårt att få tag i utvecklare så finns våra tillgängliga

Vi har förstått, då vi jobbat med kunder inom fintech, att det finns ett skriande behov av utvecklare inom olika områden. Vi har därför satsat på att knyta till oss utvecklare för att tillgodose alla dessa olika ändamål.

Kontakta FintechFactory för mer information om att outsourca kundtjänst, influencer marketing och utvecklare. Välkommen att höra av dig till info@fintechfactory.se eller besök http://www.fintechfactory.se/

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med FintechFactory och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?