Hoppa till innehållet

Annons

Nextory skjuter på börsplaner – tar in 100 miljoner

Ljudboksappen Nextory tar in nytt kapital till en värdering på 1,2 miljarder kronor. 

Pengarna ska finansiera Storytel-konkurrentens expansion i Europa.

”Vi bedömer att vi är välpositionerade för att fortsätta växa på alla marknader som vi är inne i”, säger vd:n Shadi Bitar. 

Shadi Bitar är vd på ljudboksföretaget Nextory.
Shadi Bitar är vd på ljudboksföretaget Nextory.Foto:SOFIA PETTERSSON/FREDRIK SANDBERG

Läs Di Digitalt i 3 månader för endast 197 kr

ord. pris 459kr/mån

spara
1180 kr

Få tillgång till allt digitalt innehåll i 3 månader för 197 kr. Därefter tillsvidare med 25% rabatt, endast 344 kr/mån i 12 månader. Alla priser är inklusive moms.

Ta del av villkoren

Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

Tillgång till över 1 100 aktiekurser i realtid

Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev


Betala som

Betalsätt

Genom att klicka på ”Godkänn köp” godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News AB:s personuppgiftspolicy. Bonnier News AB ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter.

Dagens industri är en del av Bonnier News.

Innehåll från DeelAnnons

Deels lösning förenklar global expansion

Att hantera globala löner kan vara tidskrävande och frustrerande. Med Deels lösning Global Payroll kan företag koncentrera sig på det som är viktigt.

– Med vår lösning kan man spara tid, undvika felaktigheter och få en bättre översikt över sin lönehantering – och i stället fokusera på expansion och tillväxt, säger Daniel Eisenberg, Nordenchef på Deel.

En av de vanligaste utmaningarna som företag står inför efter att ha expanderat globalt är att hantera lönehantering i flera länder samtidigt. När företag blir internationella kan de behöva etablera partnerskap med lokala lönebolag i varje land. Detta kan exempelvis handla om skillnader i processer, system och servicetermer, vilket gör att företagen behöver lägga mycket tid och resurser på att sammanställa och översätta information för att få en tydlig översikt.

Daniel Eisenberg, Nordenchef på Deel, menar att dessa utmaningar kan leda till tidskrävande manuellt arbete för att få en översiktlig bild av lönehanteringen.

– Inte bara kan det vara klurigt för företag att navigera den, ofta snåriga, djungeln som olika processer på olika marknader innebär, det kan även visa sig svårt för företag att få snabba svar eller korrigeringar från sina lönepartners. 

En vanlig lösning är att samarbeta med mindre aktörer i de länder som företagen har anställda i, men detta resulterar ofta i en fragmenterad löneavdelning som är svår att få en översikt av. Samtidigt kan det ta veckor att få svar på frågor om lönespecifikationer eller andra frågor som en anställd kan ha.

En plattform för alla marknader

Genom att använda Deels Global Payroll-lösning kan företag spara tid och få en bättre översikt över hela sin lönehantering och undvika felaktigheter, förseningar i löneutbetalningar och ha en fast kontaktperson som kan svara på eventuella frågor.

– Anställda kan själva fylla i eventuell semester, frånvaro andra lönerelaterade ärenden direkt på plattformen. All information delas direkt med Deels experter, vilket helt tar bort behovet av manuella arbetsprocesser. För företag som vill automatisera löneprocessen ytterligare kan vi hantera samtliga löneutbetalningar och skatter i samtliga länder de är verksamma i samt i dess lokala valuta, och sedan skicka en samlad faktura till huvudkontoret, förklarar Daniel.

Fördelarna med Deels lösning går längre än så då den inkluderar möjligheten att kombinera och få kontroll över alla personalkostnader i ett och samma system, oavsett om det gäller anställda i den juridiska enheten eller konsulter. Detta ger företag en tydlig översikt och möjlighet att analysera statistik från en central plattform.

Daniel poängterar dock att Global Payroll inte nödvändigtvis innebär att man tar över hela företagets lönehantering i samtliga länder. 

– Det kan vara aktuellt för företag som har kontor i flera länder och behöver hjälp specifikt för den utländska delen av sin lönehantering, men att de hanterar den svenska verksamheten själva, säger han och avslutar:

– Global Payroll kan vara en utmanande process, men genom att använda lösningar som Deel kan erbjuda kan företag spara tid, undvika felaktigheter och få en bättre översikt över sin lönehantering – och i stället fokusera på expansion och tillväxt.

Läs mer om Deel här! 

Mer från Deel

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Deel och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera