1515
Annons

Missa inte Di Digitals event

Di Digital genomför återkommande event där du får fördjupning, inspiration och nya insikter tillsammans med experter och makthavare.

Di:s Thomas Frostberg och Di Digitals nyhetschef Ida Hansson Brusewitz intervjuar Northvolts medgrundare Peter Carlsson (mitten) under Impact Summit.
Di:s Thomas Frostberg och Di Digitals nyhetschef Ida Hansson Brusewitz intervjuar Northvolts medgrundare Peter Carlsson (mitten) under Impact Summit.Foto:Amanda Lindgren

Di Proptech: 29 april

Fastighetssektorn bubblar av utvecklingsmöjligheter samtidigt som den pågående corona-krisen utmanar innovationskraften på helt nya sätt. Hur förändras kundernas efterfrågan, vilka nya beteenden uppstår och kan affärsmöjligheter födas när branschen tvingas omformulera sina verksamheter? 

Här samlar vi fastighetsbranschen för en heldag med presentationer, debatt och nätverkande för att staka ut vägen framåt med fullt fokus på tech och digitalisering.

Se programmet och läs mer om eventet här.

Impact Summit Norrsken: 26 augusti

I århundraden har Norden legat i frontlinjen kring social välfärd och utveckling. Under det senaste decenniet har de nordiska länderna utmärkt sig inom digital teknik och innovation och skapat några av världens mest kända varumärken på området. Dagens industri och Aktuell Hållbarhet sätter ljuset på affärsmodeller, företag och investerare där kärnan i verksamheten syftar till att skapa samhällsförändring och ROI som en lösning på globala samhällsutmaningar.

Se programmet och läs mer om eventet här.

Uppstart Sverige: 7–9 september

Sverige och världen kämpar fortfarande med en pandemi som orsakat så mycket skada. Samtidigt behöver vi planera och fatta beslut för framtiden.

Di-gruppen presenterar årets största digitala mötesplats för beslutsfattare i näringsliv, politik, offentlig sektor och organisationer. Vi har skapat en samlingsplats där beslutsfattare kan diskutera och nå samsyn i de avgörande framtidsfrågorna för Sverige och gemensamt sätta upp mål för det kommande året.

Under konferensen har Di Digital ett digitaliseringsspår.

Se programmet och läs mer om eventet här. 

Female Founders: 24 november

Di Digital arbetar sedan många år med att lyfta fram kvinnliga grundare. På eventet hyllar vi kvinnliga grundare, makthavare och investerare som hjälper kvinnliga techstjärnor att nå sin fulla potential. Samtidigt koras årets kvinnliga investerare, årets entreprenör och vi genomför en pitchtävling.

Mer information om eventet kommer längre fram.


Innehåll från DinteroAnnons

Nu blir betalningstransaktioner ännu enklare

‍Dinteros grundare Daro Navaratnam.
‍Dinteros grundare Daro Navaratnam.

‍Dinteros grundare Daro Navaratnam hittade en brist i betalningsmarknaden. Med en unik och kundcentrerad strategi förvandlade han bristen till en framgångssaga. Nu gör Dintero betalningstransaktioner ännu enklare för företag.

Tech-företaget Dintero har haft en kraftig tillväxt ända sedan starten. I januari 2021, efter bara tre års verksamhet, värdesattes bolaget till 200 miljoner kronor. Sedan dess har marknadsvärdet fortsatt att öka. 

Dintero har sin bas i Daros erfarenhet från det första företag han byggde – Dsafe. I kombination med en klar företagsfilosofi och en bra idé, visste han att han var något riktigt unikt på spåren. 

– Vi såg att de minsta kunderna betalar ganska mycket för sina betalningslösningar i jämförelse med stora aktörer och tänkte att så bör det inte vara, säger Daro Navaratnam. 

Målet med Dintero var därför att ta bort komplexiteten i betalningsbranschen. Daro föresatte sig att utveckla en användarvänlig och flexibel betallösning för att skapa ett rimligare alternativ för små och medelstora företag. För kunderna har skillnaden blivit markant – Dintero erbjuder stor flexibilitet, men också en samlad plats för alla behov och funktioner. 

I starten var det bara två anställda, Daro och Frode Aannevik, som idag är Chief Technology Officer (CTO) i Dintero.

– Vi fokuserar väldigt mycket på att skaffa en förståelse för kundernas behov, speciellt vad gäller små- och medelstora företag. Det är helt essentiellt att lyssna på kunderna för att förstå vilka utmaningar de har och hur vi kan lösa deras unika behov på ett bra sätt med teknologi, konstaterar Frode.  

En sak i synnerhet var uppenbar: 

– Att bygga en långsiktig, förtroendebaserad relation med kunderna betyder väldigt mycket mer än kortsiktig försäljning. 

Läs mer om Dintero  

Fick licens från finansinspektionen

‍Denna grundfilosofi har företaget fortfarande, fyra år senare och många kunder rikare. Idag har Dintero 16 anställda som arbetar med utveckling och försäljning. I november i fjol nådde företaget en ny milstolpe – då de fick sin licens beviljad hos norska finansinspektionen. 

– Detta var ett stort erkännande som möjliggör för oss att förenkla kundernas betalningsresa ytterligare, säger Magnus Gleditsch, som är Growth Manager hos Dintero.

Företaget fortsätter att kontinuerligt utveckla och förbereda betalningslösningar anpassade för omnikanal och vidareutvecklar ständigt för att göra livet enklare för sina kunder.

– Vårt mål är sund växt framför snabb tillväxt. Vi ska alltid leverera det vi har lovat våra kunder och följa upp med goda råd och support, avslutar Magnus. 

Se hur enkelt det är att komma igång med Dintero 

Mer från Dintero

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Dintero och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

  • Full tillgång till di.se med nyheter och analyser

  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid

  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan

  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

3 månader för
197 kr
Spara 1000 kr

Prenumerera

Redan prenumerant?